De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
ASN Bank droomt niet alleen van een nieuwe, schonere wereld, maar zet daar ook geld, kennis en mensen op in. De bank is ervan overtuigd dat duurzame vooruitgang alleen gestimuleerd wordt als iedereen meedoet.
En dus moet duurzaam bankieren niet alleen iets goeds doen voor de wereld, maar ook voor klanten. Een schonere wereld moet dus zeker wat opleveren, ook financieel. Het alternatief is namelijk ondenkbaar: dan zouden alleen de dingen die de wereld vervuilen goed zijn voor je portemonnee.
Zo maakt geld gelukkig
ASN Bank maakt die overtuiging concreet met weer een nieuwe campagne. Het Guiding Idea, Zo maakt geld gelukkig, is opnieuw de leidraad. Blikvanger in deze campagne is een fabelvertelling waarin Het PVC-Paardje de hoofdrol heeft.
Een verhaal dat geïnspireerd is op het bekende beeld van Wildlife photographer Justin Hofman van een zeepaardje dat in de oceaan ronddanst met een wattenstaafje. Het maakt pijnlijk zichtbaar dat wij mensen met onze voorliefde voor goedkope, plastic wegwerpspullen de oceanen vervuilen.
We hebben zelf de hand in het dichtslibben van de onderwaterwereld, maar kunnen dat ook ten goede keren. Dat wordt verbeeld in deze nieuwe animatie onder water. Selmore en de Ambassadors geven hiermee een fabelachtig vervolg aan eerdere campagnes voor ASN Bank waarin onder meer het Gewoontedier en de Eendagsvlieg een rol vertolkten.
Duurzame creatie
Selmore en Ambassadors hebben de campagne ook nog eens duurzaam gemaakt. Want als je iets maakt voor een duurzame bank, wil je dat ook zo duurzaam mogelijk doen. Dat betekent niet alleen het opleveren van een rijke campagne die nog lang mee kan, maar ook het hergebruiken van materiaal uit de geanimeerde campagnewereld. Met dat duurzame materiaal worden productcampagnes gevoerd op onder meer online en social platforms over wonen en beleggen.
ASN Bank introduceert in die productcampagne onder meer een nieuwe duurzame hypotheek. Met een extra leningdeel kun je tegen een lagere rente energiebesparende maatregelen nemen. Zo kun je je nieuwe huis verduurzamen en ontvang je ook nog eens rentekorting op je hypotheek. Daar wordt de wereld beter van en jij dus ook. Zo maakt geld gelukkig…
Creditlijst
- Brand: ASN Bank
- Title: ASN Bank – het PVC-Paardje
- Air Date: 18-03-19
- Agency: Selmore
- Account: Lucinda Rosheuvel, Anja Froeling
- Agency Executive Producer: Hanneke Kampschreur
- Agency Producer: Jorieke de Jong
- Creative Director: Diederick Hillenius
- Creatives: Sam de Greef, Hannah Mulder
- Strategy: Jeroen Senden
CLIENT
- Pieter Smeets
- Renée Ras
- Henk de Ligt
- Samantha Nagtegaal-Waas
AMBASSADORS
- Director: Ambassadors
- Producer: Bo Kops
- Creative Director: Vincent Lammers
- DOP: Floris van der Lee
- Production Design: Gatze Zonneveld
- Artist Manager: Marissa Zandvliet
- Art Director: Nick Groeneveld
OFFLINE
- Off-line Editor: Oscar Marmelstein
- Colourist: Koert van der Ploeg
VFX/DESIGN & ANIMATION
- VFX Supervisor: Stephen Pepper
- 2D Artists: Dennis van der Linden, Jeremy Verf, Peter van Rij, Stephen Pepper, Micha de Graaf
- 3D Supervisor: Will Jeffers
- 3D Artists: Jonathan Krijgsman, Alexander van Buggenum, Ivor Ribeiro da Silva, Jeroen Hoolmans, Charlotte Vallet, Ralph Meijer, Sjoerd de Greef, Robin van As, Will Jeffers
- Layout & Storyboard: Rachelle Slingerland and Nick Groeneveld
- Character Design: Iris van den Akker, Maureen van der Hout, Rachelle Slingerland, Nick Groeneveld
- Animation: Nick Groeneveld
SOUND
- Sound Producer: Zoë de Regt
- Sound Designer: Rens Pluym
- Composer: Sebastiaan Roestenburg
Verder lezen over Duurzaam
Automotive20.11.2024
COMIN: De Franse Ride-Hailing Startup die de markt op wil schudden
Nieuws16.11.2024
Consumentenbond: ‘zonnestroomsubsidie’ als alternatief voor salderingsregeling
DC Business14.11.2024
Ericsson Nederland verplaatst hoofdkantoor naar Breda
voor groei, innovatie en duurzaamheidAdvertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Technology04.11.2024
Steeds meer negatieve geluiden over de thuisbatterij
Lifestyle31.10.2024
Refurbished iPhones: slimme keuze voor 2024
Lifestyle23.10.2024
3 manieren om je huiskamer te verlengen naar de tuin
Automotive11.10.2024
Phoenix is de nieuwe duurzame auto van studententeam TU/ecomotive
Verder lezen over Nederland
Nieuws20.11.2024
Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkEvents06.11.2024
10e editie WFFR: met een ode aan natuurliefhebbers en vertoningen in de wijk
Nieuws05.11.2024
5 dingen die we zullen missen van Blokker
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
Online02.08.2024
WeTransfer is geen Nederlands bedrijf meer: wordt overgenomen
Media02.07.2024
Ook het EK 2028 zie je bij de NOS
Verder lezen over Toekomst
Artificial Intelligence29.10.2024
De toekomst van leren: KLM en de impact van AI
Technology11.09.2024
Crikorama verkozen tot winnaar James Dyson Award 2024
zelf krekels kweken!Technology04.09.2024
Challenge: Volledig autonoom dwergtomaten telen zonder menselijke tussenkomst
Events04.07.2024
Dit was het VINT Symposium van 2024
met als thema 'Echt Slim'Nieuws04.07.2024
Merganser: een Offshore Floating Solar platform in de Noordzee
Startups27.06.2024
In Brabant is het aantal startups met 22 procent toegenomen
Artificial Intelligence26.06.2024
Symposium ‘Artificial Intelligence’ door het Jeroen Bosch Ziekenhuis
Gadgets20.06.2024