Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting


Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting. PubMatic is de exclusief geselecteerde SSP die toegang heeft tot alle inventory via hun “Connect”-oplossing. Ondersteunde Europese talen zijn onder andere Engels (VK), Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Nederlands, Portugees, Zweeds, Deens, Noors en Fins.

Speciale taalmodellen en AI-prompts

ContextGPT maakt gebruik van speciale taalmodellen (LLM’s) om de inhoud van een pagina te “lezen” op een manier die traditionele keyword technologie niet kan evenaren. Media-inkopers krijgen hierdoor toegang tot contextual targeting op schaal die vele malen preciezer is met een veel beter begrip van betekenis en umfeld dan de meer basic keywords, die normaal worden gebruikt voor contextual targeting. Met behulp van AI-prompts, die in elke taal geschreven kunnen worden, kunnen contextuele segmenten worden geproduceerd waarmee campagnes continu kunnen worden geoptimaliseerd. Indrukwekkend genoeg kunnen AI-prompts content over talen heen matchen. Een Franse prompt kan bijvoorbeeld URL’s met Duitse content vinden. Adform-gebruikers krijgen op deze manier toegang tot zowel standaard als aangepaste contextuele segmenten.

AI biedt enorme potentie voor marketingdoeleinden en de sector kan een grote golf aan innovaties verwachten. Bij Adform begrijpen we als geen ander hoe nauwkeurig en lokaal adverteerders moeten zijn voor de beste performance. We zijn dan ook enorm blij dat we als eerste het ContextGPT-product van Cognitiv aan onze Europese klanten kunnen aanbieden. Deze oplossing is echt next-generation AI die hen in staat stelt om ongekende nauwkeurigheid en nuance te leveren, terwijl ze toch schaal bereiken, en dat over verschillende talen heen,” aldus Katja Henneveld, Country Manager Benelux en Frankrijk bij Adform.

Contextuele targeting geherdefinieerd

Dat adverteerders profiteren van betere prestaties zonder in te boeten aan schaal wordt bevestigd door Jeremy Fain, medeoprichter en CEO van Cognitiv. “Met onze LLM’s hebben wij contextuele targeting opnieuw geherdefinieerd. We zijn blij dat we door onze samenwerking met Adform merken nu gebruik kunnen laten maken van de nieuwste AI-mediaplatform technologieën in de belangrijkste talen in Europa, waardoor hun huidige contextuele mogelijkheden aanzienlijk worden verbeterd.

...

Verder lezen over Kunstmatige Intelligentie

ClimateGPT: De volgende stap in klimaatonderzoek?

Op woensdag 13 november 2024 kwamen ambtenaren en beleidsmakers samen voor de AI en Overheid conferentie, georganiseerd door iBestuur, het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, LEF future center, Rijkswaterstaat en de Nederlandse AI Coalitie. Tijdens deze bijeenkomst presenteerde Daniel Erasmus ClimateGPT, een innovatief AI-model dat is ontworpen om beleidsmakers te ondersteunen in de strijd tegen klimaatverandering. Naast Erasmus kreeg ook ik de kans om te spreken en mijn inzichten te delen over de toepassing van AI binnen de overheid.

Technology20.11.2024

ClimateGPT: De volgende stap in klimaatonderzoek?

Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center

Op donderdag 14 november heeft Wortell samen met relaties en partners de feestelijke opening van haar nieuwe next-gen Cyber Defense Center (CDC) gevierd. Dit innovatieve centrum biedt organisaties wereldwijd een geavanceerde oplossing voor 24/7 proactieve beveiliging, detectie en herstel van IT-landschappen. Het CDC speelt in op de groeiende dreiging van cyberaanvallen door bedrijven te helpen hun digitale weerbaarheid te versterken en altijd een stap voor te blijven op potentiële aanvallen.

Cybercrime20.11.2024

Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center

Je Pokémon Go-data wordt nu gebruikt om AI te trainen

Niantic was zo’n vijf jaar geleden enorm bekend door zijn game Pokémon Go. Het spelletje waarin je fysiek naar locaties moet gaan. Nu gebruikt Niantic die locatie-foto's.

Mobile20.11.2024

Je Pokémon Go-data wordt nu gebruikt om AI te trainen

Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams

Het idee is dat je hardop tegen je computer of telefoon praat en vervolgens zorgt de AI voor een nabootsing van wat je zegt in een andere taal. In jouw stemgeluid.

Online19.11.2024

Je kunt straks een andere taal spreken in Microsoft Teams

Komt er een moment waarop AI niet meer kan verbeteren?

Zo zou de verandering van het huidige top-AI-model van OpenAI naar het volgende een vrij kleine sprong zijn. 

Online19.11.2024

Komt er een moment waarop AI niet meer kan verbeteren?

Dit gebeurt er als je 24 uur alleen bent met AI-chatbots

Een journalist van de Wall Street Journal nam de proef op de som en trok 24 uur de bossen in om te ontdekken of Gemini van Google, Meta AI van Meta, OpenAI van ChatGPT en Copilot van Microsoft een beetje behulpzaam waren.

Online13.11.2024

Dit gebeurt er als je 24 uur alleen bent met AI-chatbots

Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa

Huawei Connect 2024 in Parijs staat volledig in het teken van het thema ‘Amplify Digital and Green Transformation en richt zich op de snelle ontwikkelingen van kunstmatige intelligentie en de digitale en groene transformatie in Europa.

Tech in Asia13.11.2024

Huawei Connect Paris: AI en de digitale, groene transformatie van Europa

YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen

Wat als je een vette remix wil maken voor in je YouTube Shorts? Dat kan straks met AI. Al moet je er wel wat voor doen.

Video13.11.2024

YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen

Verder lezen over Online Advertising

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

Niet meer slechts hersenspinsels: nu begint Meta het serieuzer aan te pakken. Threads start binnenkort met het tonen van advertenties.

Social Media14.11.2024

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Laten we het even hebben over ons zoekgedrag in Google en de effecten daarvan als we de zoekmachine minder gaan gebruiken. In een tijdperk van AI lijkt dat misschien vanzelfsprekend al is daar nog niet echt bruikbare data over beschikbaar.

Advertising25.06.2024

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker

Eerder kon je drie video’s kijken en stopte YouTube er daarna mee, maar nu skipt de video die je aantikt meteen naar het einde en kun je helemaal niet kijken.

Video29.05.2024

YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker