Hoe pak je affiliate marketing goed aan en stimuleer je de affiliates om sales te genereren? Een voorbeeld van goede service vanuit mijn ervaring met affiliate marketing:
Ik ben als affiliate/publisher aangesloten bij Dell, via de partij TradeDoubler. Via TradeDoubler ontvang ik regelmatig een update van Dell met de lopende en/of komende aanbiedingen en acties. Daarnaast word ik ook voorzien van additionele informatie, waaronder over zoekmachinemarketing. Kijk, nu wordt het interessant!
Gisteren is er een bericht op het Inside AdWords Blog gepost dat Google wederom het algoritme voor de relevantie van AdWords campagnes gaat aanscherpen. En wat doen Dell en TradeDoubler?
Vandaag zit er meteen een mailtje in m’n inbox van Dell en TradeDoubler waarbij het verhaal eenvoudig en toch volledig wordt uitgelegd. Hiermee word ik voorzien van de nodige informatie, die mij als ‘niet-wetende’ affiliate op de hoogte brengt (en houdt). TradeDoubler biedt de affiliates hiermee toegevoegde waarde en rechtvaardigt haar plaats als intermediair. Daarnaast word ik ook nog eens extra geattendeerd op de mogelijkheden en voorwaarden om als Publisher/Affiliate in AdWords te adverteren met Dell.
Een betrekkelijk eenvoudige mailing zoals deze zorgt uiteindelijk voor toegevoegde waarde voor alle partijen! Als affiliate waardeer ik de informatievoorziening en ga ik aan de slag met Dell in AdWords. Dell ziet de omzet groeien en TradeDoubler profiteert daar uiteraard op commissiebasis van mee. Klantenbinding en service is niet moeilijk! Mijn complimenten!