Net een preview gekregen van een nieuw in-game advertising platform dat SPILL GROUP heeft aangekocht: AdsandGames.com De exacte ins en outs hoor ik volgende week. Maar de eerste indruk is indrukwekkend.
Het systeem biedt de mogelijkheid om zonder tussenkomst van programmeur of directe toegang tot de source code dynamische advertenties te injecteren in elk flash gebaseerd spel. Niet zomaar even een banner voorafgaande aan het spel, nee ook tussen de spellevels door, via live rss injecties direct in de gameplay of voorafgaande aan pauzeschermen of highscore listings. Via een webbrowser ingesloten in het spel kan zelfs de site van de adverteerder worden bezocht of een IM sessie tussen adverteerder en speler worden opgezet. De verschillende advertentievormen kunnen binnen een spel worden gecombineerd en dynamisch worden afgestemd op het spelgedrag van de speler. Ook kan worden voorkomen dat een speler herhaaldelijk met de zelfde advertentie wordt geconfronteerd.
Het systeem biedt de adverteerder de mogelijkheid om aan de hand van verschillende criteria te bepalen op welke wijze en in welke (soort) games de advertenties worden getoond. Real-time gebruiks- en demografische gegevens van de spellen en advertenties worden gebruikt om de ROI en kosten van advertentiecampagnes te kunnen voorspellen. Het adsandgames.com platform biedt tevens de mogelijkheid om op elk gewenst moment de campagne bij te stellen.