Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
De eerste Joint Product eXperience (JPX), een nieuwe manier van adverteren in Windows Live Messenger, wordt vandaag door Nike gelanceerd als onderdeel van de multimediale ‘Nike Air Max campagne’. Het Joint Product eXperience-concept is gebaseerd op ‘samen bekijken, proberen en beleven’ en geeft gebruikers van Windows Live Messenger (de opvolger van MSN Messenger) de mogelijkheid om een product van een adverteerder samen te bekijken en te bespreken.
Een JPX is een ‘activiteit’ die een Windows Live Messenger gebruiker kan starten door zijn of haar gesprekspartner uit te nodigen. De Joint Product eXperience van Nike heeft de vorm van een animatie waarin de Nike Air Max van alle kanten bekeken kan worden, bestuurd door een van de twee gesprekspartners. De ander ziet direct wat er verandert zodat zij steeds over hetzelfde kunnen communiceren .
Michou Malestein, Marketing Manager van Nike Nederland; “Nike staat voor originaliteit en innovatie, en ik denk dat we met deze Joint Product eXperience verrassend voor de dag komen.” Dankzij deze JPX kunnen consumenten de nieuwe Air Max schoen samen van alle kanten bekijken en beoordelen. Bovendien kunnen zij hun mening direct kenbaar maken – via de zogenaamde ‘Shout out’ – aan iedereen die op dat moment aan de JPX deelneemt.
“De veeleisende online consument van nu wil een product online op heel veel manieren kunnen bekijken en dat kunnen delen met anderen zodat een echte beleving ontstaat. Daarnaast biedt de Joint Product eXperience Nike voldoende mogelijkheden om de Air Max te presenteren. Dit was de basis van ons advies. De JPX is de start van online interactie tussen Nike en haar doelgroep. Dit is de rol die wij Internet willen laten spelen in deze multimediale campagne” aldus Wilko Kuipers van mediabureau Mindshare.
Consumenten kunnen de JPX vinden via het menu ‘Start een activiteit’ en via advertenties in Windows Live Messenger die hen direct leiden naar de JPX. Aan dit innovatieve project werkten mee: Nike, Info.nl (de maker van de animatie van de Nike Air Max), het mediabureau Mindshare en MSN.
Verder lezen over Innovatie
Nieuws06.11.2024
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024
Winnaar van de Top 250 Golden Scaler AwardTechnology29.10.2024
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij
Technology18.10.2024
‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’
Technology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Nieuws08.10.2024
Den Haag ontvangt EU missie label voor duurzaamheid
DC Business07.10.2024
Backbase opent wereldwijde hoofdkantoor in Amsterdam
Startups30.09.2024
10 Nederlandse start-ups om in de gaten te houden
Gadgets20.09.2024
Dit device biedt de oplossing voor hoge terugleverkosten
Verder lezen over MSN
Online16.10.2023
Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos
Mobile12.12.2014
MSN-apps voor iOS en Android beschikbaar in Nederland
Nieuws30.09.2014
Vernieuwd MSN-platform morgen live in Nederland
Online08.09.2014
Dit is het nieuwe MSN platform
beta-versieOnline31.08.2014
De langzame dood van MSN Messenger
Technology30.01.2013
MSN.nl geoptimaliseerd voor smartphone en tabletgebruik
Technology07.11.2012
Microsoft bevestigt samengaan Windows Live Messenger en Skype
Technology26.03.2012
Windows Live Messenger blokkeert Pirate Bay links
Verder lezen over Windows
Artificial Intelligence07.11.2024
Zelfs Microsoft Notepad krijgt kunstmatige intelligentie
Gadgets10.09.2024
HP Pavilion Plus 16″ review: het scherm springt er bovenuit
Cybercrime22.07.2024
Microsoft komt met een tool om computers te redden na IT-storing
Technology09.07.2024
Halleluja: Windows Kladblok krijgt eindelijk spellingscontrole
Cybercrime21.06.2024
Beveiligingsgevaar: update je laptop nog voor je op vakantie gaat
Online11.04.2024
Windows 11 wordt voorzien van meer reclame
Technology01.04.2024
Tijdmachine: Microsoft Bob was Microsoft voor beginners
Technology26.02.2024