Advertising10.08.2006

Metro en Spits lijden gezichtsverlies


1155203882ja-nee-sticker1.jpg
1155203882ja-nee-sticker1.jpg

Ik rijd niet dagelijks meer met de trein maar afgelopen vrijdag toevallig nog. Ff flink doorstappen om ‘um te halen, zo werkt dat bij mij.

In de trein zit ik in ’n coupe met alleen maar lekkere wijven. Mooie brunettes, en ze lachen allemaal naar me…Uuhh, wat is dit? De Spits.

Overstappen op Utrecht, nieuwe trein, nieuwe coupe. Weer alleen maar lekkere wijven. Nu ook een heleboel blondines! Wow, it’s a beautifull day…Nee, ’t is de Metro.

Spits en Metro stonden op vrijdag 4 aug. op de voor- en achterkant vol met pagina-grote advertenties van een bekend shampoomerk. 4 in totaal. Moet lachen zijn geweest bij Beiersdorf: “Vrijdag pakken we een bereik van 3,3 miljoen (Spits + Metro). Of ze nou via de voor- of achterkant die kranten induiken, they’ll meet our angels”. Eerlijk is heerlijk, in hun situatie had ik ’t ook gedaan.

Dan Metro en Spits. Gratis krant, advertising als brandstof. Als je ’t mij vraagt ver-hoer-den ze zich afgelopen vrijdag aan ’n adverteerder. Een station te ver. Je verkoopt je gezicht toch niet..?

Zie je ’t al voor je, de Telegraaf of Volkskrant die de voorpagina afstaan voor wat centen meer? Of online, Dutchcowboys verwelkomt je en zwaait je weer uit met splash-pagina’s vol advertenties. Lekker voor de gebruiker!

Het is ’t verkeerde signaal dat je uitzendt naar je lezer (‘we maken een krant waarvan we onze adverteerders belangrijker vinden dan jou’). Sterker nog, het beste wat we hebben geven we niet aan jou, maar aan onze adverteerders.

Of de redactionele kwaliteit aansluit bij wat Spits en Metro claimen te zijn, het medium van de jonge hoogopgeleide en ambitieuze student/young professional, betwijfel ik. De consument accepteert best ’n iets elastischere verhouding content-advertenties omdat ie gratis is, maar please, don’t fuck with your readers! Anders krijgen we straks nog Ja-Nee-stickers op koffertjes 😉

...

Verder lezen over Dutchcowboys

​Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?

De prijzen blijven maar stijgen. Dat merk je aan alles, van de huizenprijzen tot aan de energierekening en de benzinepomp. Vroeger kon je nog sparen, maar tegenwoordig nadert de rente op je rekening 0%. Het gevolg: je ge...

Online22.02.2022

​Inflatie is torenhoog: is het slim om te beleggen in crypto’s?

Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures

Ben je op zoek naar nieuwe medewerkers voor jouw bedrijf? Dan bent je bij DC Vacatures aan het goede adres. Daarmee bereikt je vacature een grote doelgroep hoogopgeleiden van Nederland middels het krachtige platform van...

Vacatures11.10.2018

Eenvoudig online vacatures plaatsen op DC Vacatures

advertorial
7 keer komkommernieuws van de bovenste plank

Hartje zomer in Nederland. Temperaturen rijzen de pan uit en mensen pakken massaal hun koffers om naar nóg lekkerder weer te reizen. Hier in Nederland is ook nog genoeg te beleven hoor, zeker als je het nieuws volgt. He...

Nieuws24.07.2018

7 keer komkommernieuws van de bovenste plank

De DC Yearly van 2017

2017 was weer een bewogen jaar, vol ups en downs. Ook bij Dutchcowboys en al onze zustersites. Zo hebben we afscheid genomen van Mobilecowboys. Is er een boek uitgeven door Marloes: 25 Bucketlist reizen. Zijn we gestart...

Online31.12.2017

De DC Yearly van 2017

De DC Yearly van 2016

2016 was weer een bewogen jaar, vol ups en downs. Ook bij Dutchcowboys is er het afgelopen jaar veel veranderd. We zijn begonnen met de dagelijkse DC Daily, met daarin kort enkele hoogte(of diepte)punten van die betreffe...

Online31.12.2016

De DC Yearly van 2016

De 10 best gelezen artikelen op Dutchcowboys van 2016!
Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!

Schrijf je in voor de nieuwsbrief Op zoek naar een baan en wil je op de hoogte blijven van de nieuwste vacatures op het gebied van media, marketing, ICT, communicatie, sales, consultancy, retail, telecom en leisure? Sch...

Vacatures29.05.2016

Schrijf je in voor de DC Vacatures nieuwsbrief!

​DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys

Op zoek naar mooie aanbiedingen, leuke deals en vaak met flinke korting op het gebied van Web Services, Lifestyle, Software, Gear & Gadgets, Designer Assets en E-Learning? Dan ben je bij ons nieuwe DC Deals platform aan...

Online25.05.2016

​DC Deals: Relevante aanbiedingen met flinke korting via Dutchcowboys

DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures

Op zoek naar nieuwe medewerkers voor je bedrijf? Dan ben je bij het nieuwe platform voor vacatures, DC Vacatures, aan het goede adres. Plaats je vacature op DC Vacatures en bereik een grote doelgroep van hoogopgeleiden i...

Vacatures29.01.2016

DutchCowboys lanceert nieuw platform voor vacatures: DC Vacatures

Verder lezen over Telegraaf

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen

Op 15 augustus 2013 kondigt de grote baas van het Telegraaf Concern (TGM) - Cees van Steijn - aan dat Hyves tot het einde van het jaar de tijd heeft om te bewijzen dat ze winst kunnen maken. Deze spierballen taal van een...

Media03.11.2013

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen

Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf

De oprichting van *bliep is mogelijk gemaakt via het investeringsfonds van TMG, met als gevolg dat het dus eigendom werd van TMG. Maar na een succesvolle start willen ze verder groeien, de plannen sluiten echter niet aan...

Mobile02.01.2013

Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf

Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8

De Telegraaf lanceert als een van de eerste uitgevers een gratis applicatie voor Windows 8. De app draait op tablets, laptops en pc's. De app is afgestemd op de volledig nieuwe gebruikersinterface van Windows 8 die voor...

Technology27.10.2012

Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8

Social Media case: De Telegraaf Boycot

Afgelopen vrijdag werd de Telegraaf frontaal aangevallen via het sociale medium Twitter.De krant had de vliegramp overlevende Ruben in het ziekenhuis aan de telefoon gehad, en vervolgens de inhoud van het gesprek gepubli...

Social Media18.05.2010

Social Media case: De Telegraaf Boycot

Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award

Telegraaf Media Nederland heeft een zeer prestigieuze, internationale prijs gewonnen. De MarketingSherpa Email Award wordt 16 maart a.s. in Miami uitgereikt aan Edouard Leeuwenburg, Manager van Telegraaf E-mail Marketing...

E-mail26.02.2009

Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award

Meer dan 250 inzendingen Project 2009

2009 en Telegraaf Media Nederland riepen in de maand januari ondernemers en bedrijven op om plannen voor productintroducties en – innovaties in te zenden. De beste inzender gaat geholpen worden bij het lanceren van het...

Online14.02.2009

Meer dan 250 inzendingen Project 2009

Papieren krant op je mobiel

De Telegraaf komt vandaag met een bijzondere gratis applicatie voor op je mobiel, "de papieren krant". Nu heb ik papieren kranten op internet al nooit begrepen, laat staan een papieren krant op je mobieltje. Tweede wat i...

Mobile05.02.2009

Papieren krant op je mobiel

Project 2009 officieel van start

Het jaar 2009 is door de Europese Commissie uitgeroepen tot het jaar van Creativiteit en Innovatie. Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland hebben een diepgeworteld geloof dat creativiteit en innovatie onontbeerlijk zij...

Online09.01.2009

Project 2009 officieel van start