De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Vanochtend keek ik vol verbazing naar het reclameblok tijdens Goedemorgen Nederland. Daar kwam namelijk een commercial voorbij van Marco Klein + Partners. En die ging over reclame. Tijdens straatinterviews werd aan verschillende mensen gevraagd om pay-offs van bekende merken af te maken, wat uiteraard lang niet altijd lukte. Voor communicatie die wel blijft hangen werd de kijker vervolgens doorverwezen naar de site van het bureau.
Nu was ik enorm benieuwd of een dergelijke uiting het gewenste effect heeft, aangezien er toch vooral consumenten zitten te kijken. Daarom heb ik contact met het bureau gezocht en een aantal brandende vragen gesteld. Waarom men voor TV heeft gekozen bijvoorbeeld en of dat niet veel waste oplevert. Of er al klanten zijn geworven via deze campagne. Directeur Marco Klein reageerde snel op zijn e-mail, dus hier volgen de antwoorden al:
Geachte heer Brinks,
Dank u voor de belangstelling voor de campagne van Marco Klein + Partners. Wat de vragen betreft:
We hebben gekozen voor TV in plaats van voor de meer gebruikelijke advertenties in Adformatie omdat we van mening zijn dat het onverwachte van de confrontatie met onze boodschap de impact verhoogt.
Natuurlijk hebben we veel waste met deze aanpak maar dat vinden we niet belangrijk. Onze primaire doelgroep is beslissers over de samenwerkingen met reclamebureaus, dus dan hebben we het over Directeuren en Marketing-, Product en Communicatiemanagers.
Het percentage van de beroepsbevolking dat deze functies uitoefent zal niet veel verschillen van het percentage van de kijkers dat primair interessant is. Maar we hebben slechts een paar mensen nodig voor een significant succes. ’t Is bovendien zo dat mensen in de omgeving van de voor ons interessante mensen ook van invloed kunnen zijn op de keuze van een bureau en dat algemene bekendheid ook een bijdrage kan leveren aan onze ontwikkeling.
Onze TV-campagne maakt deel uit van een New Business aanpak waarbij brieven en persoonlijke gesprekken ook een rol spelen. We zijn in september gestart en uitermate succesvol. De eerste nieuwe klanten hebben inmiddels voor ons gekozen, ik kan u nog niet vertellen wie dat zijn maar het gaat om belangrijke accounts en we zijn met een groot aantal potentiële opdrachtgevers in gesprek.
Ik hoop dat één en ander duidelijk is, maar mochten er vragen of opmerkingen zijn neem dan alstublieft even contact met me op.
Met vriendelijke groeten,
Marco Klein
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023