Advertising16.01.2006

Reclamebureau adverteert op televisie


1137399388marcokleinpartners.jpg
1137399388marcokleinpartners.jpg

Vanochtend keek ik vol verbazing naar het reclameblok tijdens Goedemorgen Nederland. Daar kwam namelijk een commercial voorbij van Marco Klein + Partners. En die ging over reclame. Tijdens straatinterviews werd aan verschillende mensen gevraagd om pay-offs van bekende merken af te maken, wat uiteraard lang niet altijd lukte. Voor communicatie die wel blijft hangen werd de kijker vervolgens doorverwezen naar de site van het bureau.

Nu was ik enorm benieuwd of een dergelijke uiting het gewenste effect heeft, aangezien er toch vooral consumenten zitten te kijken. Daarom heb ik contact met het bureau gezocht en een aantal brandende vragen gesteld. Waarom men voor TV heeft gekozen bijvoorbeeld en of dat niet veel waste oplevert. Of er al klanten zijn geworven via deze campagne. Directeur Marco Klein reageerde snel op zijn e-mail, dus hier volgen de antwoorden al:

Geachte heer Brinks,

Dank u voor de belangstelling voor de campagne van Marco Klein + Partners. Wat de vragen betreft:

We hebben gekozen voor TV in plaats van voor de meer gebruikelijke advertenties in Adformatie omdat we van mening zijn dat het onverwachte van de confrontatie met onze boodschap de impact verhoogt.

Natuurlijk hebben we veel waste met deze aanpak maar dat vinden we niet belangrijk. Onze primaire doelgroep is beslissers over de samenwerkingen met reclamebureaus, dus dan hebben we het over Directeuren en Marketing-, Product en Communicatiemanagers.

Het percentage van de beroepsbevolking dat deze functies uitoefent zal niet veel verschillen van het percentage van de kijkers dat primair interessant is. Maar we hebben slechts een paar mensen nodig voor een significant succes. ’t Is bovendien zo dat mensen in de omgeving van de voor ons interessante mensen ook van invloed kunnen zijn op de keuze van een bureau en dat algemene bekendheid ook een bijdrage kan leveren aan onze ontwikkeling.

Onze TV-campagne maakt deel uit van een New Business aanpak waarbij brieven en persoonlijke gesprekken ook een rol spelen. We zijn in september gestart en uitermate succesvol. De eerste nieuwe klanten hebben inmiddels voor ons gekozen, ik kan u nog niet vertellen wie dat zijn maar het gaat om belangrijke accounts en we zijn met een groot aantal potentiële opdrachtgevers in gesprek.

Ik hoop dat één en ander duidelijk is, maar mochten er vragen of opmerkingen zijn neem dan alstublieft even contact met me op.

Met vriendelijke groeten,

Marco Klein

Verder lezen over Reclame

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten