Hoewel de marketeers van Scarlet absoluut waardering verdienen voor de manier waarop zij Nederland kennis hebben laten maken met Scarlet One, lijkt het de nieuwkomer niet mee te zitten op een aantal fronten.
Ten eerste is een groot aantal klanten ontevreden over de geleverde dienst. Niet alleen zaten veel consumenten weken zonder óf internet óf telefoon, daarna bleek ‘voice over ip’ toch niet zo FM als gehoopt. Bij moderne toestellen zit er een vervelende echo op de lijn. Daarnaast is de snelheid van het DSL-modem niet echt te vergelijken voor hen die van XS4all of Planet overstapten.
Ten tweede valt de huidige reclamecampagne lang niet zo goed als de eerste. Daar waar ‘Beau’ nog indruk maakte -vooral door de gekozen onderbroek- lijkt de nieuwe dame voornamelijk onderwerp van klachten bij de Reclame Code-Commissie.
Niet alleen kwamen er klachten binnen over de niets verhullende lingerie en de pose van de blonde vrouw, maar ook over de tag-on waarin een kind het nieuwe kindermobieltje onder de aandacht brengt. Het kind is, net als de vrouw, gekleed in wit ondergoed en neemt een vergelijkbare houding aan als de sexy dame, op hetzelfde bankje.