Advertising12.12.2019

4 redenen waarom display marketing niet mag ontbreken in je strategie


Het zorgen voor de hoogst mogelijke mate van conversie is essentieel in de wereld van e-commerce. Er zijn vooral in de laatste maanden van het jaar veel sleutelmomenten met feestdagen en andere koopjes dagen. Een manier om het maximale uit je mogelijkheden te halen is door display marketing aan je marketingmix toe te voegen. Het is dan wel belangrijk om te weten hoe je display marketing moet toepassen. Deze vier tips van Webshuttle.nl gaan je helpen dat te bereiken.

1. Zoeken op je merknaam

Wanneer je een webshop professioneel hebt laten opbouwen, dan kan je in de eerste jaren prima je omzet zien groeien zonder veel bijzondere trucs toe te passen. Na enkele jaren gaat dit echter teruglopen. Tijd om nieuwe marketingkanalen aan te boren. Je kan dan bijvoorbeeld de keuze laten vallen op display marketing. Dit komt omdat je op die wijze hele doelgroepen die voor jou van waarde zijn kunt bereiken. Dit is de groep die toch al op zoek is naar producten die jij biedt.

Via deze vorm van marketing kan je bewustwording van jouw merk creëren. Het aantrekkelijke aan deze methode is dat je er nieuwe doelgroepen mee kan benaderen via een uitspringende campagne. Dit zorgt niet alleen voor clicks, maar ook voor zoekopdrachten op merknaam. Zo heb je er dubbel plezier van.

2. Meerdere doelen bereiken

Voor velen is display marketing een no go omdat de kosten niet opwegen tegen de conversies in vergelijking met andere methodes. Wat zij echter niet beseffen is dat de waarde van deze vorm van marketing in meer zit dan conversie alleen. Het is dus ook belangrijk om dit in het juiste perspectief te zien en zo te bepalen wanneer je campagne geslaagd is. Zie het als een vergelijkbare manier als televisie-inzet. Ook daar is geen directe conversie uit te halen. Terwijl er wel een groot bereik mee te genereren is en je jouw potentiële klanten aan jouw binden.

Dit wordt ook wel de engage-fase genoemd. Je kan dan de data die je hebt verzameld via display advertising later ook weer gebruiken om nog meer specifiek op bepaalde doelgroepen te richten. Je kunt je boodschap dan op hen afstemmen. Je wilt uiteindelijk immers de meest relevante doelgroep bereiken en activeren. De beschikbare data helpen je deze doelgroepen gemakkelijk te identificeren zodat je er gericht mee kan werken.

Het is echter ook zo dat er doelgroepen zijn die in dezelfde markt actief zijn, maar andere producten zoeken. Ook zij zijn te identificeren via de data omdat bepaalde zoekwoorden overeen kunnen komen, of omdat je gerelateerde zoekwoorden kent. Deze doelgroepen kan je dan gemakkelijk aan jouw specifieke doelgroep koppelen. In dat geval is het gebruik van display marketing de manier om deze groepen te bereiken en goed attent te maken op jouw producten. Zo boor je nieuwe klanten alsnog aan.

3 Een nieuwe kans voor bijna-klanten

Display marketing is de manier waarop je nieuwe klanten attent kan maken op jouw naam. Het is ook de manier waarop je bezoekers die uiteindelijk geen klant werden nog een keer bewust te maken van wat jij te bieden hebt. Je kan ze via een banner bijvoorbeeld nog een keer benaderen over het product dat ze bekeken hebben, of soms zelfs al in hun winkelmandje hadden geplaatst, maar niet kochten.

Er is een methode voor die zeer goed werkt. Dit is natuurlijk dynamische remarketing. Het is een manier om een product te tonen waarvan bekend is dat de bezoeker het bij jou bekeken is. Dit biedt een belangrijk pluspunt. Je weet immers precies welk product je moet aandragen in de banner. Het kan helpen om een speciaal aanbod eraan te koppelen.

4 Zorgen voor een duidelijke herkenbaarheid

Het laatste punt waar je over na moet denken, is de herkenbaarheid van je merk. Door display marketing kan je je merk immers visualiseren voor potentiële klanten. Advertenties via zoekmachines bieden deze mogelijkheid niet. Het is allang bekend welke waarde de herkenbaarheid heeft met betrekking tot het vergroten van een marktaandeel.

Daarom is het dus ook zo dat deze vorm van marketing naast bijvoorbeeld AdWords kan bestaan. Je hebt dan een extra mogelijkheid om met logo’s, kleuren en huisstijlen te werken. Dit zijn allemaal kenmerken waarmee je de klant kan binden. Dit is zelfs nog een versterkende factor wanneer je je bedenkt hoe groot het bereik van display marketing kan zijn. Gebruik je banners voor bijna-klanten, dan is de herkenbaarheid ook juist een factor die hen zal triggeren.

De waarde van display marketing

In het kort kan dus gesteld worden dat display marketing meerdere doelen dient. Het maakt klanten attent op hun behoeften. Het biedt kansen om bijna-klanten opnieuw te prikkelen. Het zorgt voor meer bereik en binding. Bovendien zorgt het voor een visueel component en herkenbaarheid.

...

Verder lezen over Online Advertising

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

Niet meer slechts hersenspinsels: nu begint Meta het serieuzer aan te pakken. Threads start binnenkort met het tonen van advertenties.

Social Media14.11.2024

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Laten we het even hebben over ons zoekgedrag in Google en de effecten daarvan als we de zoekmachine minder gaan gebruiken. In een tijdperk van AI lijkt dat misschien vanzelfsprekend al is daar nog niet echt bruikbare data over beschikbaar.

Advertising25.06.2024

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Verder lezen over Online Marketing

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Breeze heeft Microsoft Copilot ten grondslag liggen en biedt een AI-collega die niet je werk overneemt, maar het wel eenvoudiger maakt.

Marketing11.11.2024

HubSpot introduceert Breeze als nieuwe medewerker voor je bedrijf

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

HEMA heeft na Roblox nu ook Fortnite veroverd. Het zet de game in om zijn schoolspullencampagne SLAYMA onder de aandacht te brengen bij jongeren.

Marketing21.08.2024

HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Wanneer je overweegt om te investeren in zoekmachineoptimalisatie (SEO), sta je voor een belangrijke keuze: ga je de SEO-activiteiten in-house uitvoeren of schakel je een gespecialiseerd SEO bureau in? Beide opties hebben hun eigen voor- en nadelen. In dit artikel bespreken we de belangrijkste factoren om rekening mee te houden, zodat je een weloverwogen beslissing kunt nemen.

Search13.08.2024

SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert

Als je vroeger iets wilde zoeken op het internet, dan moest je eerst naar google.com surfen en dan bijvoorbeeld intoetsen: “capaciteit Amsterdam Arena”. Nu is dat helemaal anders en wel op meerdere manieren. Dit zijn vijf manieren waarop ons zoekgedrag verandert.

Search05.08.2024

5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert