De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De driemaandelijkse uitgaven aan advertenties op Facebook is ten opzichte van een jaar geleden met 51% gestegen (21% ten opzichte van het vorige kwartaal), zo blijkt uit de laatste cijfers over Q2 van 2014 van Kenshoo.
De uitgaven aan zoekmachine advertising steeg met 25% ten opzichte van 2013 (2% ten opzichte van het vorige kwartaal) en de click-through rate (CTR) bereikte een “all-time high” doordat zowel merken al bureaus hun betaalde zoekmachine marketing, targeting en uitvoering blijven verbeteren en verfijnen.
De data is te zien in een nieuwe infographic: Kenshoo Search and Social Snapshot: Q2 2014, daarin worden de belangrijkste statistieken en benchmarks voor betaalde zoekopdrachten en Facebook advertising duidelijk weergegeven en dit is op basis van 400 miljard impressies, 4.5 miljard clicks en € 1.85 miljard aan advertentie bestedingen via het Kenshoo platform.
“The large growth for Facebook spend demonstrates that advertisers are now increasingly confident about allocating ad budgets to social advertising. Meanwhile search marketing continues to deliver steady returns,” aldus Justin Thorne, regional marketing director for EMEA at Kenshoo. “Kenshoo has been driving an aggressive agenda to create solutions for marketers to use search intent data and social interaction data to optimise performance.”
Meer cijfers in onderstaande infographic: (klik hier voor een groter formaat)
[Afbeelding © Fotolia]
Verder lezen over Facebook
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024
Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Verder lezen over Online Marketing
Advertising08.10.2024
Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Marketing18.09.2024
Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes
Marketing21.08.2024
HEMA is nu ook aanwezig in Fortnite met SLAYMA
Search13.08.2024
SEO bureau vs in-house: de voor- en nadelen
DC Business07.08.2024
Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt
Search05.08.2024
5 manieren waarop ons zoekgedrag verandert
Marketing19.06.2024