Advertising07.07.2014

Uitgaven aan mobiele advertenties stijgen dit jaar met 83% in de VS


De uitgaven aan mobiele advertenties blijven toenemen, en uit nieuwe gegevens van eMarketer blijkt dat de uitgaven die dit jaar aan mobiele advertenties besteedt worden in de VS hoger zal zijn dan de uitgaven van advertenties voor krant, tijdschrift en radio.

De verwachte groei voor mobiele advertenties (gericht dus op smartphones en tablets) zal zo’n 83% zijn, een stijging van of $8.04 miljard dollar ten opzichte van 2013. Tegen het einde van dit jaar zal mobiel goed zijn voor bijna 10% van alle advertentie-uitgaven, en daarmee kranten, tijdschriften en radio dus voorbij gaan met nu alleen nog TV en desktops/laptops voor zich.

De toename in mobile advertising komt voornamelijk door het feit dat consumenten steeds meer en meer tijd doorbrengen op hun tablets en smartphones. Uit een recente schatting, eveneens van eMarketer, spenderen Amerikaanse volwassenen dit jaar gemiddeld 2 uur en 51 minuten per dag aan mobiele apparaten. In 2013 was het gemiddelde dagelijkse gebruik op mobiele apparaten en op desktop nog gelijk met beide goed voor 2 uur en 19 minuten. Maar desktop is dalende met nog 2 uur en 12 minuten, terwijl mobiel dus flink stijgt.

uitgaven-aan-mobiele-advertenties-stijge.jpg
uitgaven-aan-mobiele-advertenties-stijge.jpg

Mooie cijfers dus, maar wel gericht op de VS. Hoe deze verhoudingen in Nederland (of Europa) liggen is nog onduidelijk maar die vraag staat uit. Zijn er al markteers die meer budget in mobiel steken dan in desktop, tv, radio of kranten/tijnschriften? Laat het hieronder weten in de reacties.

[Afbeelding © Fotolia]

...

Verder lezen over Mobile Advertising

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

McDonald's heeft een billboard gemaakt met geen enkele boodschap erop. Niet eens een logo. Je moet eraan ruiken om te weten waar reclame voor wordt gemaakt.

Advertising15.04.2024

Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken

Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem

Vodafone, Telefonica, Orange en Deutsche Telekom (T-Mobile) zijn van mening dat consumenten mobiel nog niet genoeg bestookt worden met advertenties. Daarom gaan de vier telecomproviders samen een nieuw advertentiesysteem...

Advertising13.02.2023

Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem

Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties

In Amerika heeft een mobiele provider, Boost Mobile, het plan opgevat om klanten de mogelijkheid te geven (een deel van) hun mobiele rekening af te rekenen door het spelen van games en kijken naar advertenties. Nieuw is...

Mobile16.05.2022

Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties

Amerikaanse provider wil korting geven in ruil voor diensten
WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie

Tientallen jaren was de papieren Gouden Gids dé bron voor iedereen die op zoek was naar een bedrijf in de buurt. Dat internet, en dan met name Google, die taak al lang heeft overgenomen moge duidelijk zijn. De papieren...

Social Media17.09.2021

WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie

Straks niet alleen reclame, maar ook een bedrijvengids in de chat-app
Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads

De populaire streamingdienst Spotify komt met een optie voor adverteerders om video-ads op het platform te plaatsen. De mogelijkheid is vanaf nu beschikbaar op Spotify Ad Studio, het self-service platform voor adverteerd...

Video18.06.2020

Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads

Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door

Tegen alle verwachtingen in heeft de implementatie van de General Data Protection Regulation (GDPR) dit jaar niet geleid tot een zichtbare negatieve impact op de omzet van programmatic advertising. De groei van de markt...

Advertising11.10.2018

Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door

Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?

Facebook ligt onder vuur refererend aan het recente dataschandaal Cambridge Analytica. Mede hierdoor is de discussie over het inkomstenmodel in volle gang. Volgens een berekening van Amerikaanse media zou iedere gebruike...

Social Media18.04.2018

Voor 14 dollar per maand geen advertenties op Facebook?