Brendan heeft meer dan 10 jaar ervaring in het leiding geven aan online projecten en professionals. Van database tot multimedia extravaganza.
In december had Google nog een proef met de zogenaamde +Post Ads. In de VS deed bijvoorbeeld Toyota mee hieraan. In Nederland deed de ING mee. Blijkbaar is de proef geslaagd, want nu zijn ze live. Vanaf heden is het mogelijk om een Adwords advertentie aan te vullen met het promoten van een post in Google+ of een te organiseren Hangout on Air.
Google maakte gisteren bekend dat bedrijven voortaan kunnen adverteren via Adwords op het Google Display netwerk middels het promoten van een aankomende Hangout on Air of een Google+ post. +Post Ads is de naam hiervan.
Bij Hangouts on Air kunnen gebruikers van Google+ aangeven graag op de hoogte van de Hangout-sessie te worden gehouden, deze direct te volgen of op een later tijdstip terug te krijgen.
Daarnaast betaalt de adverteerder alleen voor de gebruikers die ook daadwerkelijk iets met de advertentie doen, zoals het klikken op een advertentie of volgen van een Google+ pagina.
Het gebruik van deze mogelijkheid in Adwords is echter alleen open voor adverteerders die ook een bedrijfspagina hebben met meer dan 1.000 volgers. Op Business Insider laten ze zien hoe het precies werkt.
Volgens cijfers van Google met de proeven die zij in de diverse landen hebben gedaan is de engagement hoger dan bij andere rich media.
De aanpak van social ads van Google is in ieder geval anders dan die van de andre sociale netwerken. Daar wordt de sociale stream ook gevuld met advertenties. Bij Google+ worden de mogelijkheden van sociale interactie juist naar de advertentie gebracht. Waarbij ook nog eens de visuele kracht van Hangouts on Air te gebruiken is.
Verder lezen over Adwords
Search20.12.2023
Wat zijn de ontwikkelingen op het gebied van SEA voor 2024
Search24.03.2017
Een afscheidsbrief aan Exact Match
Marketing24.01.2017
3 waardevolle inzichten voor een optimale ROI
Mobile05.01.2017
3 AdWords campagnetypes voor meer app downloads
Marketing27.09.2016
Google AdWords optimaliseren: 9 analyses en optimalisatieslagen
Marketing22.06.2016
Data die je altijd moet gebruiken bij het optimaliseren van online campagnes: Assisted conversions!
Advertising20.06.2016
Google AdWords test nu met “click to SMS”
Advertising24.05.2016
AdWords tekstadvertenties worden 50% groter
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024