Deze week wordt ‘Mona: Sjors en Jacques’, de eerste aflevering van een nieuwe campagne van toetjesmerk Mona, gelanceerd. De animatiefilm van 30 seconden, waarin twee ‘claymation’ stijl hoofdpersonages centraal staan, betekent een geheel nieuwe aanpak voor het toonaangevende FMCG merk.
Reclamebureau Selmore en creatief productiebureau The Ambassadors hadden de taak om de Mona producten en merkwaarden van de toetjesgigant op een speelse en verrassende manier tot leven te brengen.
Vincent Lammers, Design en Animation Director, The Ambassadors, licht toe: “Dit ambitieuze project was alleen maar mogelijk door twee onmisbare elementen. Allereerst zijn we meteen bij de start van het project betrokken en is het productie proces ontstaan binnen de muren van The Ambassadors. Op deze manier hadden we een goede grip op alle verschillende elementen, zoals geluid, animatie en edit, die samen het eindproduct hebben gevormd.”
Poppe van Pelt, Creative Partner, Selmore, laat weten: “Je ziet het tegenwoordig niet vaak meer dat een merk in een frisse, originele televisiecampagne, waarin animatie personages centraal staan, investeert. We zijn erg blij verrast dat Mona deze dappere stap heeft genomen en zijn van mening dat het resultaat voor zichzelf spreekt. We hopen dat Sjors en Jacques bekende namen zullen worden en zowel volwassenen als kinderen zullen meenemen op hun avonturen gedurende het jaar.”
Om een 3D stop motion stijl effect te creëren is er een scala aan creatieve technieken toegepast, zoals verfijnde CG licht en weergave technieken, manipulatie van de proporties van de rekwisieten en de set, en het nabootsen van levensechte lens effecten. Het is de bedoeling dat het publiek de personages gedurende het hele jaar volgt via de films met thema’s rond de seizoenen.