De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het bereik van mobiele advertenties is in vergelijking met 2013 begin dit jaar bijna verdubbeld. Zo blijkt uit het Citrix Mobile Analytics onderzoek voor Q1 van 2014. Daarin komt naar voren dat het aantal mensen dat wordt bereikt met mobiele advertenties ten opzichte van 2013 bijna is verdubbeld. Op dit moment ontvangt nog slechts één op de twintig mobiele gebruikers video-advertenties. De verwachting is dat dit aantal later dit jaar sterk zal gaan groeien, onder meer door de introductie van de auto-play voor video-advertenties van Facebook. Wat opvalt is dat 59% van de respondenten denkt dat mobiele advertenties niet meetellen voor hun maandelijkse databundel.
“Het Mobile Analytics Report geeft inzicht in mogelijke valkuilen voor netwerken en kansen om mobiele gebruikers zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn,” aldus Mark Davis, senior director of Product Marketing, Service Provider Platforms bij Citrix. “Het kan daarom worden beschouwd als een ‘early warning’-systeem voor mobiele providers, marketingafdelingen en klantenservices. Veel gebruikers verwachten dezelfde prestaties van hun mobiele device als wanneer ze gebruik maken van bijvoorbeeld een vaste computer. Maar een goede gebruikerservaring is pas het begin. Operators kunnen gebruik maken van de onderzoeksresultaten en op basis daarvan hun dienstverlening aanpassen.”
Hieronder nog enkele bevindingen:
Mobiele gezondheidsapps
Gezondheidsapps groeien het snelst van alle soorten apps. De populairste gezondheidsapps hebben betrekking op fitness en hardlopen, afvallen en voeding. Citrix voorspelt een toename van de impact van gezondheidsapps op het dataverkeer door de populariteit van wearable devices zoals Nike+, FuelBand en Pebble.
Spelletjes
68 procent van de respondenten is licht verslaafd aan tenminste één van de spelletjes op hun mobiele device. 10 procent van de mobiele gebruikers speelt spelletjes via hun mobiele netwerk, Citrix verwacht dat dit aantal zal stijgen.
Sociale netwerken
De introductie van Vine en de integratie van video in Instagram (Facebook) hebben een groot aandeel gehad in de groei van het aantal gedeelde video’s. De gedeelde data op sociale netwerken bestaat nu voor 32 procent uit video, foto’s zorgen voor 63 procent van het dataverkeer, en tekst 5 procent.
Verder lezen over Mobile Advertising
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising15.04.2024
Bijzondere marketingcampagne McDonald’s: billboard ruiken
Advertising13.02.2023
Telecom operators ontwikkelen eigen (mobiel) advertentiesysteem
Mobile16.05.2022
Mobiele rekening betalen met gamen en advertenties
Amerikaanse provider wil korting geven in ruil voor dienstenSocial Media17.09.2021
WhatsApp experimenteert met ‘Gouden Gids’ functie
Straks niet alleen reclame, maar ook een bedrijvengids in de chat-appVideo18.06.2020
Spotify komt met nieuwe optie voor video-ads
Advertising11.10.2018
Programmatic advertising groeit ook in 2018 gewoon door
Social Media18.04.2018