De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Videostrip heeft een nieuw videoformaat gelanceerd: de inarticle player. Deze nieuwe ‘rising star’ geeft uitgevers een eenvoudige manier om videocommercials te integreren in online tekst en redactie.
De inarticle is ontwikkeld samen met Nederlandse leverancier van videotechniek Blue Billywig. Bij de ontwikkeling stonden zowel de wensen vanuit redacties als de ervaring van de lezer centraal. Het resultaat is een gebruiksvriendelijke player die een redactie eenvoudig kan plaatsen in artikelen voor web en mobiel. Daarmee biedt het uitgevers een nieuwe positie en aanvullende inkomstenstroom uit de groeiende markt van online videobestedingen.
“We stellen hiermee een extra positie beschikbaar aan premium uitgevers om webcontent (lees: redactie) ten gelde te maken. Voor veel uitgevers blijft het een uitdaging om geld te verdienen met kwalitatieve online content. Vanuit deze wens hebben we samen met techniekpartner Blue Billywig en in samenspraak met een aantal grote Nederlandse uitgevers een nieuw formaat ontwikkeld,” aldus Joost Vosmer, business developer bij Videostrip. Het resultaat is een responsive player met enkele slimme eigenschappen zoals unfold on screen, unmute at mouse over, auto play / auto collapse to disappear. Bovendien is het formaat geschikt voor het groeiend aantal views op mobiel.
Sinds november draait dit nieuwe videoformaat bij een aantal grote uitgevers in het netwerk van Videostrip. Enkele voorbeelden zijn Elsevier en De Ondernemer. De player schaalt automatisch uit op moment dat er 75% in beeld is. Na vertoning van de advertentie sluit de player en verdwijnt weer als geheel.
Jeroen Meeter, directeur van Blue Billywig, over de samenwerking: “Videostrip is een van de eerste grote video-advertentienetwerken, die onze vinding op de juiste waarde schat. Wij zijn ervan overtuigd, dat dit formaat voor uitgevers en adverteerders een hele waardevolle aanvulling op de bestaande formaten zal worden.”
Voorbeeld artikel Dutchcowboys:
En hier is de video-ad weer verdwenen: