Art Rooijakkers presenteerde vanavond de finale van de Ster Gouden Loekie 2013. Het Nederlands publiek heeft voor de 19e keer de mooiste, meest aansprekende of meest bijzondere tv-commercial van 2013 gekozen.
De commercial van Olli van ASR en John Doe, voor Diergaarde Blijdorp, is als winnaar gekozen. Verzekeraar a.s.r. was in het afgelopen voetbalseizoen hoofdsponsor van Feyenoord en gunde Diergaarde Blijdorp een deel van dat seizoen de plek van hoofdsponsor op het voetbalshirt. Het is de eerste keer dat a.s.r. de Ster Gouden Loeki wint. De adverteerder en het reclamebureau ontvingen de prijs uit handen van Arian Buurman, algemeen directeur Ster.
Arian Buurman: “Deze commercial bevat veel elementen die het vaak goed doen in commercials: humor, kinderen en dieren. Dit blijkt uit onderzoek, maar ook zeker uit de genomineerden voor de Ster Gouden Loeki van 2013 én de winnaars van de afgelopen jaren. Wij voegen ‘Olli’ vanavond toe aan de geweldige lijst van 18 Ster Gouden Loeki winnaars.“
De 18 Ster Gouden Loeki winnaars van de afgelopen jaren:
KLM ‘Zwanen’ (1995), Rolo ‘Olifant’ (1996), Melkunie ‘Bommetje’ (1997), Calvé Pindakaas ‘Goal!’ (1998), Gouden Gids ‘Haai’ (1999), Dommelsch ‘Archeoloog’ (2000), Centraal Beheer Achmea ‘Rio’ (2001), Calvé Pindakaas ‘Voetballertje’ (2002), Amstel ‘Klussen’ (2003), Centraal Beheer Achmea ‘Leeuw’ (2004), Planet Internet ‘Moderne Technieken’ (2005), Centraal Beheer Achmea ‘Acupunctuur’ (2006), KPN ‘Goeiemoggel’ (2007), SP ‘Thuiszorg’ (2008), Heineken ‘Walk-in Fridge’ (2009), Calvé Pindakaas ‘Pietertje’ (2010), T-Mobile ‘Altijd Samen’ (2011) en in 2012 was ‘Lekker lang bellen‘ van Telfort de grote winnaar.