De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Over een paar weken vindt de vierde editie van de ‘24 uur van de reclame‘ plaats, het enige creative marketing industry event in Nederland. Op het event, dat een initiatief van De bond van adverteerders (BVA) en de vereniging van communicatieadviesbureaus (VEA) is, worden ruim 2.500 bezoekers verwacht: van studenten, communicatie- en mediadirecteuren tot CEO’s uit het bedrijfsleven.
Thema dit jaar is ‘The Next Level’: hoe gaan we creativiteit op een effectieve manier verbinden met de voortrazende ontwikkelingen in de technologie? De sprekers die de creatieven en marketingprofessionals voorbereiden voor het volgende level zijn: Daan van Roosegaarde (Studio Roosegaarde), Andy Hart (Microsoft Europe), Nick Mueller (MobGen lab TU Delft), Janneke Niessen (Improve Digital), Jacqueline Smit (Radio 538), Simon Neate-Stidson (Blast Radius Amsterdam), Robert Jan d’Hond (EffectiveBrands) en Baptiest Coopman (UPC).
Breed programma
Het event zal op 7 november plaatsvinden in de Beurs van Berlage. Tijdens de ’24 uur van de reclame’ worden onder meer de resultaten van de global marketingstudie ‘Marketing2020 – Organizing for Growth’ gepresenteerd, een studie door Effective Brands, Spencer Stuart en BVA. De Effie Awards, worden net als vorig jaar ’s avonds uitgereikt. Tegelijkertijd vind er een geheel vernieuwde opzet van Cannes Lions shownight plaats, met een Talk en Gameshow, de Creative Press Challenge en big band. Tevens vindt de MKB Marathon plaats en ontbreekt ook het een programma voor studenten niet: een 24 uur durende Second Screen competitie. De dag wordt afgesloten met de 24 Industry Party ‘So Thirsty’.
Campagne voor het event
Bureau Tribal & DDB Amsterdam werd gevraagd voor de campagne rond het event. In de zoektocht naar een antwoord op de vraag hoe creativiteit op een effectieve manier verbonden kan worden met technologie raakte het team van Tribal & DDB Amsterdam geïnspireerd door een bekende quote van Steve Jobs, wat zich uitte zich in het concept ‘Stay Hungry’. Creatief Ramin Bahari: “We spelen met de letterlijke betekenis van ‘Stay Hungry’ door cupcakes symbool te laten staan voor de skills die je kunt bemachtigen tijdens de ‘24 uur van de reclame’.” Die skills zijn nodig om gereed te zijn voor het volgende level. Een van de uitingen van de campagne is een teaser waarin een hongerige man razendsnel een aantal cupcakes verslind.
Mobile first website
The Next Level is ook van toepassing op de vernieuwde ‘24 uur van de reclame’ website: volledig responsive (Mobile First) en interactief, voorzien van social media Integratie en met de mogelijkheid om een gepersonaliseerd programma samen te stellen. Strateeg Thomas Termaat van reclamebureau De Franse Kamer (DFK): “Onze ambitie was groter dan alleen een spannende, moderne website neer te zetten, die qua design en techniek aansluit bij de huidige standaard en mogelijkheden.” Concept, creatie en executie van de vernieuwing, website, signing, billboards en tickets lagen in handen van De Franse Kamer.
Updates van het festival zijn te volgen via Facebook en Twitter. Tickets zijn te verkrijgen via de website.
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023