Advertising15.10.2013

De 24 uur van de reclame: sprekers bekend


Over een paar weken vindt de vierde editie van de ‘24 uur van de reclame‘ plaats, het enige creative marketing industry event in Nederland. Op het event, dat een initiatief van De bond van adverteerders (BVA) en de vereniging van communicatieadviesbureaus (VEA) is, worden ruim 2.500 bezoekers verwacht: van studenten, communicatie- en mediadirecteuren tot CEO’s uit het bedrijfsleven.

Thema dit jaar is ‘The Next Level’: hoe gaan we creativiteit op een effectieve manier verbinden met de voortrazende ontwikkelingen in de technologie? De sprekers die de creatieven en marketingprofessionals voorbereiden voor het volgende level zijn: Daan van Roosegaarde (Studio Roosegaarde), Andy Hart (Microsoft Europe), Nick Mueller (MobGen lab TU Delft), Janneke Niessen (Improve Digital), Jacqueline Smit (Radio 538), Simon Neate-Stidson (Blast Radius Amsterdam), Robert Jan d’Hond (EffectiveBrands) en Baptiest Coopman (UPC).

de-24-uur-van-de-reclame-sprekers-bekend.jpg
de-24-uur-van-de-reclame-sprekers-bekend.jpg

Breed programma
Het event zal op 7 november plaatsvinden in de Beurs van Berlage. Tijdens de ’24 uur van de reclame’ worden onder meer de resultaten van de global marketingstudie ‘Marketing2020 – Organizing for Growth’ gepresenteerd, een studie door Effective Brands, Spencer Stuart en BVA. De Effie Awards, worden net als vorig jaar ’s avonds uitgereikt. Tegelijkertijd vind er een geheel vernieuwde opzet van Cannes Lions shownight plaats, met een Talk en Gameshow, de Creative Press Challenge en big band. Tevens vindt de MKB Marathon plaats en ontbreekt ook het een programma voor studenten niet: een 24 uur durende Second Screen competitie. De dag wordt afgesloten met de 24 Industry Party ‘So Thirsty’.

Campagne voor het event
Bureau Tribal & DDB Amsterdam werd gevraagd voor de campagne rond het event. In de zoektocht naar een antwoord op de vraag hoe creativiteit op een effectieve manier verbonden kan worden met technologie raakte het team van Tribal & DDB Amsterdam geïnspireerd door een bekende quote van Steve Jobs, wat zich uitte zich in het concept ‘Stay Hungry’. Creatief Ramin Bahari: “We spelen met de letterlijke betekenis van ‘Stay Hungry’ door cupcakes symbool te laten staan voor de skills die je kunt bemachtigen tijdens de ‘24 uur van de reclame’.” Die skills zijn nodig om gereed te zijn voor het volgende level. Een van de uitingen van de campagne is een teaser waarin een hongerige man razendsnel een aantal cupcakes verslind.

Mobile first website
The Next Level is ook van toepassing op de vernieuwde ‘24 uur van de reclame’ website: volledig responsive (Mobile First) en interactief, voorzien van social media Integratie en met de mogelijkheid om een gepersonaliseerd programma samen te stellen. Strateeg Thomas Termaat van reclamebureau De Franse Kamer (DFK): “Onze ambitie was groter dan alleen een spannende, moderne website neer te zetten, die qua design en techniek aansluit bij de huidige standaard en mogelijkheden.” Concept, creatie en executie van de vernieuwing, website, signing, billboards en tickets lagen in handen van De Franse Kamer.

Updates van het festival zijn te volgen via Facebook en Twitter. Tickets zijn te verkrijgen via de website.

...

Verder lezen over Reclame

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten