Het Nederlandse VideoDeals kondigde vorige week een tool aan die gebruik maakt van een anti-terreur technologie om online video’s te verrijken. De technologie kan automatisch gezichten van bekende mensen die in video’s voorkomen detecteren en deze koppelen aan de juiste advertenties. Bijvoorbeeld een clip met Beyoncé kan verschillende verkoopopties van concertdata laten zien en haar laatste CD aanprijzen, allemaal terwijl de video doorspeelt. Het is in Nederland de eerste keer dat gezichtsherkenning technologie op deze manier wordt gebruikt.
Michal Hubschmann, CEO and founder van VideoDeals: “Op dit moment is video advertising voornamelijk gebaseerd op keywords en pre-rolls. Gezichtsherkenning kan een groot voordeel voor adverteerders opleveren omdat het automatisch merken koppelt aan de juiste content.”
Adverteerders en mediabureaus kunnen advertenties indienen in een real-time bidding omgeving waar de advertenties direct in de video worden geïntegreerd. Voor adverteerders die zelf geen online verkoopomgeving hebben kan VideoDeals deze op-maat gemaakt en aangepast aanbieden, inclusief betalingen en verzending.
“Op dit moment praten we met Mattel, een groot wereldwijd kledingmerk en een bekende internationale voetbalclub. De markt is klaar voor deze innovatie,” zei Hubschmann.
Meer info over de VideoDeals AdServer is via de website te vinden.