Advertising01.09.2013

Anti-terreur technologie gebruikt bij online video


anti-terreur-technologie-gebruikt-bij-on.jpg
anti-terreur-technologie-gebruikt-bij-on.jpg

Het Nederlandse VideoDeals kondigde vorige week een tool aan die gebruik maakt van een anti-terreur technologie om online video’s te verrijken. De technologie kan automatisch gezichten van bekende mensen die in video’s voorkomen detecteren en deze koppelen aan de juiste advertenties. Bijvoorbeeld een clip met Beyoncé kan verschillende verkoopopties van concertdata laten zien en haar laatste CD aanprijzen, allemaal terwijl de video doorspeelt. Het is in Nederland de eerste keer dat gezichtsherkenning technologie op  deze manier wordt gebruikt.

Michal Hubschmann, CEO and founder van VideoDeals: “Op dit moment is video advertising voornamelijk gebaseerd op keywords en pre-rolls. Gezichtsherkenning kan een groot voordeel voor adverteerders opleveren omdat het automatisch merken koppelt aan de juiste content.”

Adverteerders en mediabureaus kunnen advertenties indienen in een real-time bidding omgeving waar de advertenties direct in de video worden geïntegreerd. Voor adverteerders die zelf geen online verkoopomgeving hebben kan VideoDeals deze op-maat gemaakt en aangepast aanbieden, inclusief betalingen en verzending.

Op dit moment praten we met Mattel, een groot wereldwijd kledingmerk en een bekende internationale voetbalclub. De markt is klaar voor deze innovatie,” zei Hubschmann.

screen-shot-2013-08-27-at-9-36-01-am.jpg
screen-shot-2013-08-27-at-9-36-01-am.jpg

Meer info over de VideoDeals AdServer is via de website te vinden.

...

Verder lezen over Online Video

Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify

Spotify gaat creators betalen voor de videocontent die ze maken. Spotify richt hiermee zijn pijlen op videoplatforms als YouTube en TikTok.

Video15.11.2024

Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify

TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden

Iedereen trapt er wel eens in, een TikTok-video met een lange build-up, die vervolgens nooit eindigt. Ja, er zou een 2e deel zijn: niet dus.

Video01.11.2024

TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Weet je het Lite-abonnement van YouTube nog? Hiermee kon je tot vorig jaar voor maar 6,99 euro YouTube kijken zonder reclames.

Video18.10.2024

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

Als AI stop motion-video kan maken en het er ook echt goed en echt uit kan laten zien, want dat is juist bij dit type animatie essentieel, dan kan dat betekenen dat deze toffe films veel sneller kunnen worden gemaakt.

Artificial Intelligence16.10.2024

Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Zoom krijgt veel meer integraties met AI

Zeker Zoom Workplace is een wereld van verschil en lijkt door allerlei integraties steeds meer op Google’s en Microsofts samenwerksuites.

Online09.10.2024

Zoom krijgt veel meer integraties met AI

Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen

Meta heeft een nieuwe tool onthuld die direct de strijd aan lijkt te gaan met Sora van OpenAI. Het gaat om Movie Gen.

Artificial Intelligence04.10.2024

Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

YouTube is veel bezig met Shorts: recent heeft het bijvoorbeeld een picture-in-picture-modus toegevoegd en nu wordt het dus mogelijk om niet meer shorts van maar 60 seconden te maken: maar juist van drie minuten.

Video04.10.2024

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts