De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Het Nederlandse VideoDeals kondigde vorige week een tool aan die gebruik maakt van een anti-terreur technologie om online video’s te verrijken. De technologie kan automatisch gezichten van bekende mensen die in video’s voorkomen detecteren en deze koppelen aan de juiste advertenties. Bijvoorbeeld een clip met Beyoncé kan verschillende verkoopopties van concertdata laten zien en haar laatste CD aanprijzen, allemaal terwijl de video doorspeelt. Het is in Nederland de eerste keer dat gezichtsherkenning technologie op deze manier wordt gebruikt.
Michal Hubschmann, CEO and founder van VideoDeals: “Op dit moment is video advertising voornamelijk gebaseerd op keywords en pre-rolls. Gezichtsherkenning kan een groot voordeel voor adverteerders opleveren omdat het automatisch merken koppelt aan de juiste content.”
Adverteerders en mediabureaus kunnen advertenties indienen in een real-time bidding omgeving waar de advertenties direct in de video worden geïntegreerd. Voor adverteerders die zelf geen online verkoopomgeving hebben kan VideoDeals deze op-maat gemaakt en aangepast aanbieden, inclusief betalingen en verzending.
“Op dit moment praten we met Mattel, een groot wereldwijd kledingmerk en een bekende internationale voetbalclub. De markt is klaar voor deze innovatie,” zei Hubschmann.
Meer info over de VideoDeals AdServer is via de website te vinden.
Verder lezen over Online Video
Video15.11.2024
Je kunt binnenkort makkelijker geld verdienen op Spotify
Video01.11.2024
TikTok-video’s van meerdere delen moeten verboden worden
Video18.10.2024
YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg
Artificial Intelligence16.10.2024
Adobe introduceert generatieve AI-video’s op basis van foto’s
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Online09.10.2024
Zoom krijgt veel meer integraties met AI
Artificial Intelligence04.10.2024
Meta gaat de strijd aan met Sora met AI-videomaker Movie Gen
Video04.10.2024