Widespace, een van de Europese marktleiders op gebied van premium mobile advertising daat een samenwerking aan met Nuance Communications voor Nuance Voice Ads. De eerste voice ad-campagne is afgleopen week van start gegaan in Zweden van start. De campagne draait op de app van Expressen, een populair Zweeds dagblad, en Tv24, een TV-gids.
Widespace heeft de stemherkenningstechnologie van Nuance geïntegreerd als onderdeel van haar mobile advertising-platform voor iOS en Android. Adverteerders hebben hierdoor nu de mogelijkheid om interactieve en onderhoudende spraak gestuurde advertenties te creëren binnen mobiele advertenties.
“Smartphones bieden mogelijkheden tot interactie die andere media niet kunnen bieden,” zegt Keith Ta, Head of Sales Nederland bij Widespace. “Het is onze visie om continu te werken aan betere gebruikerservaringen, wat uiteindelijk tot betere advertentieresultaten moet leiden. Door de tweezijdige communicatie biedt spraakinteractie gebruikers een memorabele en boeiende ervaring. Na deze start in Zweden gaan we dit nieuwe advertentiemodel ook snel aanbieden in Nederland.”
“We zijn verheugd dat Widespace heeft gekozen voor Nuance Voice Ads,” is de reactie van Mike McSherry, VP advertising bij Nuance Mobile. “Door samen te werken met Widespace hebben we een aantrekkelijke mobile gespreksadvertentie kunnen ontwikkelen voor een groot consumentenmerk. Met ondersteuning voor meer dan veertig talen voor zowel stemherkenning als text-to-speech, kijken we uit naar het aanbieden van nog meer spraak gestuurde advertenties aan mobiele consumenten wereldwijd.”