Advertising26.07.2013

Amerikaanse online uitgevers gebruiken veel native advertenties


amerikaanse-online-uitgevers-gebruiken-v.jpg
amerikaanse-online-uitgevers-gebruiken-v.jpg

75% van de online publishers in de VS maakt gebruik van zogenaamde native advertenties op de site. 15% overweegt dat binnenkort ook te gaan doen. Dit meldt Marketingland in een artikel over een onderzoek dat de Online Publishers Association door eMarketeer heeft laten uitvoeren.

Wat zijn native advertenties?

Native advertenties zijn advertenties die “geïntegreerd” zijn in de website van de online uitgever en dus niet, zoals display advertenties zomaar gekopieerd kunnen worden naar andere platformen of sites. Een soort “inheemse” advertenties dus: advertorials, door en in de vormgeving van de site geïntegreerd, context relevante non-standaard advertenties, geautomatiseerde content zoals twitterfeeds e.d. met commerciële inhoud. Hier volgen de definities die de Online Publishers Association hanteert:

defenities-native-advertising.jpg
defenities-native-advertising.jpg

Dit is goed nieuws, het toont namelijk aan dat alle online uitgevers begrijpen dat het geld verdienen met online interactiviteiten meer is dan het op de traditionele wijze laten zien van display-advertenties. Zeker in combinatie met Social Media zijn de mogelijkheden om de gebruikers van je site te betrekken bij voor hen interessante producten bijna eindeloos, en in al die gevallen zal de adverteerder qua uitstraling zich moeten verpakken in de vormgeving en functionaliteit van de site die men voor de commerciële activiteiten benut. We kennen de situatie in Nederland niet, maar laten we niet twijfelen: als online uitgevers met hun producten willen overleven, zal het niet afhangen van display maar van native advertising.

Er is natuurlijk ook een keerzijde en dat heeft te maken met het feit dat er ook een geaccepteerde werkwijze is waarin een uitgever en de redactie altijd wel duidelijk maken dat lezers geconfronteerd gaan worden met een door derden betaalde content. Hoe smarter en meer native de advertentie uiting wordt hoe moeilijker is het om als bezoeker inhoud, redactie en commercie te kunnen onderscheiden. Volgens de Amerikaanse wetgeving, die door de FTC (Federal Trade Commission) op naleving wordt gecontroleerd, moet advertentionele inhoud altijd door de uitgever ondubbelzinnig kenbaar moeten worden gemaakt. Ook als het gaat om een advertorial, informercial of mond-tot-mond reclame. Iedere uitgever weet dit, en toch komt uit het onderzoek naar voren dat maar liefst 21% van de uitgevers dit niet hebben gedaan bij sommige native advertenties.

...

Verder lezen over Online Advertising

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

Niet meer slechts hersenspinsels: nu begint Meta het serieuzer aan te pakken. Threads start binnenkort met het tonen van advertenties.

Social Media14.11.2024

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Laten we het even hebben over ons zoekgedrag in Google en de effecten daarvan als we de zoekmachine minder gaan gebruiken. In een tijdperk van AI lijkt dat misschien vanzelfsprekend al is daar nog niet echt bruikbare data over beschikbaar.

Advertising25.06.2024

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads