De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
comScore maakt vandaag bekend dat het een volledig pakket analyseservices voor publieksmetingen en advertentieanalyses in Nederland op de markt wil brengen. Deze aankondiging volgt op de succesvolle lancering van het comScore MMX Multi-Platform in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië en op het wereldwijde succes van validated Campaign Essentials. Na het uiteenvallen van STIR, het joint industry committee voor online metingen, biedt comScore zijn analyseservices voor audience measurement en advertising analytics nu rechtstreeks aan op de Nederlandse markt.
Joris Goossens, Sales Director Nederland bij comScore, zegt hierover: “comScore heeft de ambitie om de Nederlandse markt te voorzien van een uitgebreid en nauwkeurig meetplatform voor het digitale publiek en informatie te leveren over de effectiviteit van digitale advertentiecampagnes. De Nederlandse media-eigenaars en kopers zitten er om te springen.“
Na de overname van web-analyticsprovider Nedstat uit Amsterdam in 1996 is comScore een toonaangevende digitale business-analytics provider op de Nederlandse markt geworden. Het biedt een breed scala aan digitale diensten, zoals web analytics, audience measurement en advertising effectiveness oplossingen.
comScore wil het aanbod op de Nederlandse markt vanaf september 2013 uitbreiden met:
– een upgrade van comScore MMX: Online internetmetingen voor alle mediaproperties, met versterking van het online comScore-panel. De verbeteringen bestaan uit ontwikkeling in audience-samenstelling, uitgebreidere demografische gegevens en meer accurate demografische en behaviorale weging door middel van een nieuwe enumeration survey en targets op basis van algemeen onderzoek.
– een upgrade van comScore validated Campaign Essentials (vCE): Een geverifieerde evaluatie van het publiek van reclame-uitingen die via diverse kanalen, zoals in-view advertenties, in de juiste regio, in een veilige omgeving en zonder fraude. De publieksmetingen zullen nog beter worden door aanpassingen in het online panel van comScore.
– introductie van comScore Video Metrix: Online videometingen – met vergelijkbare panelgegevens als MMX – met onder andere YouTube-partnerkanalen en geïntegreerde geavanceerde websitegerichte metingen, resulterend in betere langetermijnmetingen.
Cameron Meierhoefer, Chief operating officer bij comScore, legt uit: “Wij investeren in de ontwikkeling van onze bestaande productportfolio in Nederland zodat wij de kritische gegevens en concurrerende informatie kunnen leveren die nodig is als ondersteuning van de digitale markt.”
Van 1 juni tot en met 31 augustus 2013 biedt comScore alle ondernemingen die toegang hadden tot STIR-data ook gratis toegang tot de bestaande Nederlandse online MMX-browsing service.
Verder lezen over Stir
Online21.03.2012
JIC STIR : Surfvolume in 2011 met 18% gegroeid
Online01.07.2011
STIR in zee met comScore en Intomart GfK voor nieuw bereiksonderzoek
Online17.03.2011
STIR publiceert Internet Marktmonitor 2010
Online07.09.2010
Nederlanders zijn langer online
Online21.02.2010
STIR Internet Marktmonitor 2009
Online13.07.2009
Nieuwe Directie voor JIC STIR
Online17.05.2009
STIR wordt JIC STIR
Online06.04.2009