Vandaag lanceert Fosbury haar website met een dienst die het mogelijk maakt om eenvoudig (vooralsnog alleen) coupons te realiseren die verschijnen in de Apple Passbook App. Later zal ook Samsung Wallet ondersteund worden. De aangeboden dienst maakt het mogelijk voor een retailer om de brug te slaan tussen offline en online. Voor de eindgebruiker is het grootste voodeel dat hij/zij geen aparte app hoeft te installeren en al zijn aanbiedingen op één plek kan terugvinden.
Het was uiteraard al mogelijk om van Passbook gebruik te maken, echter vraagt dit wel een stukje technische kennis. Met Fosbury is dit niet meer noodzakelijk. Ontwerpen, verstrekken (via social media bijvoorbeeld) en de coupon is klaar voor gebruik.
Eenvoudig beheer
Beheer van de coupon campagne is eenvoudig. Je beschikt over realtime cijfers met betrekking tot geopende, geïnstalleerde en verwijderde coupons. De retailer betaald per ‘download’. Het beheersysteem maakt het mogelijk om je campagne eenvoudig te volgen en waar nodig bij te stellen. De eerste 500 credits krijg je gratis, vervolgens zijn er prijzen voor 1000, 2500 of 5000 credits, waarbij één credit gelijk staat aan één download. Varierend van 3,9 cent per credit bij 1000 credits tot 1,98 cent per credit bij 5000.
Klantkaarten en geschenkkaarten
Deze zomer zal de dienst van Fosbury uitgebreid worden met klantkaarten en geschenkkaarten, daar moeten we dus nog even op wachten. In dit segment hebben we natuurlijk al CardMobili (klantkaarten), de winnaar van de 2010 editie van de Vodafone Mobile Clicks startup competitie. Benieuwd dus waar Fosbury op dit vlak in gaat verschillen.
Wel aardig is de mogelijkheid die er komt om iemand een geschenkkaart cadeau te doen. Al vind ik het persoonlijk leuk om van een geschenkkaart ook altijd nog een écht cadeautje te maken. Het fysieke component verdwijnt dan.
Verder lezen over Coupons
Online30.11.2013
ActiePagina.nl over de toekomst van online & offline kortingscodes
Online01.11.2013
Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage
Online27.10.2013
Kortingsmarkt wordt steeds volwassener
Online01.10.2013
Consument oriënteert zich online en koopt in winkel [Infographic]
Mobile03.09.2013
Scoupy bestaat 2 jaar en lanceert nieuwe versie voor Android & iOS
Technology29.07.2013
Google Offers mogelijk snel in Nederland beschikbaar
Online05.07.2013
‘Extreme couponning’: nu ook in Nederland?
Online25.02.2013
Met Reequest zelf gericht op zoek naar de beste deal
Verder lezen over Groupon
Online16.08.2019
Groupon gaat meer AI inzetten
Marketing25.08.2014
Groupon lanceert nieuwe Nederlandse website met verbeterde zoekfuncties
Online01.11.2013
Groupon komt met Smartdeals & redesign van homepage
Nieuws26.08.2013
Groupon lanceert ‘deal zoektool’ voor consumenten
Social Media28.02.2013
Groupon steeds dieper in het rood
Online19.02.2013
Groupon gaat dienstverlening dit jaar verbeteren
Online22.01.2013
Groupon stopt met wapen-gerelateerde aanbiedingen
Mobile21.12.2012