De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Coca-Cola brengt deze winter één van haar meest geliefde iconen weer terug in beeld: de legendarische Coca-Cola ijsbeer. Na de allereerste printadvertentie in 1922, duikt vanaf nu de sympathieke ijsbeer voor het eerst sinds jaren op in de reclamecampagne van het frisdrankmerk. In deze nieuwe campagne geniet de ijsberenfamilie van haar samenzijn met een verfrissende Coca-Cola. Ze nodigen ons uit om de winter knus met de familie samen door te brengen. De campagne zal in Nederland op 18 januari van start gaan.
Ridley Scott
Naast de Coca-Cola TV commercial, is er ook een animatiefilm over de ijsbeer en zijn familie. Deze 6 minuten durende film met ook daarin de hoofdrol voor de ijsbeer is gemaakt door Sir Ridley Scott, filmregisseur en producer bekend van onder meer Thelma & Louise en Gladiator.
90 jaar geleden
Negentig jaar geleden verscheen de ijsbeer voor het eerst in een Franse advertentie van Coca-Cola. Sindsdien is de ijsbeer uitgegroeid tot een icoon voor het merk. Bovendien trekt Coca-Cola zich al decennialang het lot van de ijsbeer op de Noordpool aan. Nu staat hij dus opnieuw centraal in de reclame. Met evenveel stijl als in de beginjaren, bij de introductie van de ‘Always Coca-Cola’-campagne.
In 1993 ging de tv-spot ‘Northern Lights’ – waar ijsberen naar het poollicht kijken en een flesje Coca-Cola drinken – de wereld rond. De innovatieve animatiebeelden maakten de reclame revolutionair én maakten de Coca-Cola-ijsbeer geliefd bij een groot publiek. En zo ging de ijsbeer, samen met zijn familie, steeds vaker de hoofdrol spelen in de reclamecampagnes van Coca-Cola. Al glijdend op de skipiste, om te supporteren voor de Olympische Winterspelen. Of al spelend met berenwelpen en een kerstboom om iedereen fijne feestdagen te wensen.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Coca-Cola
Coffee corner08.02.2024
The Undrinkable Can een blikje Cola wat je niet kunt opdrinken
Metaverse05.04.2022
Coca Cola maakt op bijzondere wijze entree in metaverse
Cola met een Byte?Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws29.01.2021
Coca-Cola: hoe zit het nou met dat geheime ingrediënt?
Nieuws08.10.2019
Coca-Cola introduceert fles gemaakt van oceaanplastic
Marketing06.06.2019
Niet recyclen? Dan hoef je ook geen Coca-Cola te drinken!
Marketing13.07.2017
Coco-Cola realiseert de hoogste mediawaarde
van de top 20 foodmerkenCoffee corner07.03.2017