Coca-Cola brengt deze winter één van haar meest geliefde iconen weer terug in beeld: de legendarische Coca-Cola ijsbeer. Na de allereerste printadvertentie in 1922, duikt vanaf nu de sympathieke ijsbeer voor het eerst sinds jaren op in de reclamecampagne van het frisdrankmerk. In deze nieuwe campagne geniet de ijsberenfamilie van haar samenzijn met een verfrissende Coca-Cola. Ze nodigen ons uit om de winter knus met de familie samen door te brengen. De campagne zal in Nederland op 18 januari van start gaan.
Ridley Scott
Naast de Coca-Cola TV commercial, is er ook een animatiefilm over de ijsbeer en zijn familie. Deze 6 minuten durende film met ook daarin de hoofdrol voor de ijsbeer is gemaakt door Sir Ridley Scott, filmregisseur en producer bekend van onder meer Thelma & Louise en Gladiator.
90 jaar geleden
Negentig jaar geleden verscheen de ijsbeer voor het eerst in een Franse advertentie van Coca-Cola. Sindsdien is de ijsbeer uitgegroeid tot een icoon voor het merk. Bovendien trekt Coca-Cola zich al decennialang het lot van de ijsbeer op de Noordpool aan. Nu staat hij dus opnieuw centraal in de reclame. Met evenveel stijl als in de beginjaren, bij de introductie van de ‘Always Coca-Cola’-campagne.
In 1993 ging de tv-spot ‘Northern Lights’ – waar ijsberen naar het poollicht kijken en een flesje Coca-Cola drinken – de wereld rond. De innovatieve animatiebeelden maakten de reclame revolutionair én maakten de Coca-Cola-ijsbeer geliefd bij een groot publiek. En zo ging de ijsbeer, samen met zijn familie, steeds vaker de hoofdrol spelen in de reclamecampagnes van Coca-Cola. Al glijdend op de skipiste, om te supporteren voor de Olympische Winterspelen. Of al spelend met berenwelpen en een kerstboom om iedereen fijne feestdagen te wensen.