Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert hij als Blogger artikelen op Dutchcowboys.
Marketeers willen volgend jaar vooral extra investeren in email en social media. Dat blijkt uit een rapport van het bureau StrongMail. Opgemerkt wordt dat 45 procent van de ondervraagde bedrijven aangeeft volgend jaar zijn marketing-budget te willen opdrijven.
Daarbij verwacht 55,5 procent zijn budget email-campagnes te zullen verhogen, gevolgd door sociale media (51,8 procent), mobiele media (42,8 procent) en zoekmachines (39,8 procent). Traditionele kanalen zoals direct mail (15,4 procent) en public relations (13,9 procent) komen helemaal achteraan voor extra budgetten.
De onderzoekers merken op dat email vooral wordt gekozen omdat het kanaal uitermate geschikt is om klantentrouw op te bouwen en te behouden (69,4 procent), gevolgd door het opbouwen van de bekendheid (50,1 procent) en het verhogen van de omzet (45 procent). Ook bij mobiele media wordt het opbouwen en het behouden van klantentrouw als belangrijkste troef naar voor geschoven. Sommige waarnemers noemen die vaststelling verrassend, aangezien mobiele media in praktijk vooral gebruikt lijken te worden voor het versturen van commerciële boodschappen.
Bij bestedingen aan mobiele media wordt in de eerste plaats gedacht aan het creëren van een applicatie (39,1 procent), gevolgd door mobiele reclame (33 procent) en sms-campagnes (21,3 procent). Sociale media worden vooral gezien als een kanaal om de bekendheid op te drijven, gevolgd door klantentrouw en het uitbreiden van het bereik. StrongMail merkt verder nog op dat direct mail het vaakst in aanmerking komt voor het afbouwen van budgetten (37,4 procent), gevolgd door handelsbeurzen en evenementen (33,6 procent).
Verder lezen over Email Marketing
E-mail12.11.2024
5 tips over nieuwsbrieven versturen van Mindstream
Artificial Intelligence23.06.2024
Booking.com heeft een haat-liefde-verhouding met AI
Online13.10.2023
Nieuwsbrieven: heb je daar anno 2023 nog wat aan?
Marketing08.09.2023
10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023
E-mail05.04.2023
5 nieuwe KPI’s voor jouw e-mail marketing strategie
Marketing21.03.2023
Spotler Group neemt Wireless Services B.V. over
Omnichannel messagingdienst om conversational commerce, marketing en klantenservice te verbeterenMarketing10.03.2023
Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022
Marketing09.03.2023