Evernote kondigt Evernote Business aan. De nieuwe dienst, die Evernote heeft geoptimaliseerd voor kleine en middelgrote bedrijven, is nu beschikbaar in verschillende Europese landen.
Evernote Business bouwt voort op de functionaliteit van Evernote om vooral de samenwerking te stimuleren en een meer efficiënte uitwisseling van ideeën binnen bedrijven te stimuleren. Evernote Business is nu naast Canada, Japan en de Verenigde Staten ook verkrijgbaar in Frankrijk, Duitsland, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk.
Meer dan tweederde van de 45 miljoen Evernote-gebruikers past de applicatie toe om de eigen productiviteit op het werk te vergroten. Evernote Business biedt een eenvoudige manier voor werknemers om belangrijke informatie te verzamelen en terug te vinden. Ook wordt direct duidelijk wat anderen in het bedrijf weten van specifieke onderwerpen, waarmee veel tijd kan worden bespaard.
Business notitieboek
Evernote Business is gebouwd op basis van dezelfde functionaliteit als de consumentenversie van de applicatie. Er zijn echter specifieke functies toegevoegd om tegemoet te komen aan de productiviteitseisen van kleine en middelgrote bedrijven. Zo kunnen werknemers zakelijke documenten, projecten en onderzoek toevoegen aan Business notitieboeken. Deze kunnen worden gedeeld met collega’s of worden gepubliceerd in de Business bibliotheek van het bedrijf. Business notitieboeken en persoonlijke notitieboeken zijn visueel van elkaar te onderscheiden.
De Business bibliotheek is een verzamelplek voor Business notitieboeken gedeeld door werknemers en belangrijke bedrijfsinformatie die wordt gepost door beheerders. Het bedrijf zal groeien en daarmee ook de kennis in de Business bibliotheek waarmee het een nuttige bron wordt voor nieuwe en bestaande werknemers. Met Evernote Business kunnen zij belangrijke informatie delen binnen een team, afdeling, met het hele bedrijf of extern met klanten. Autorisatie is eenvoudig in te stellen. Als mensen het bedrijf verlaten, dan nemen zij alleen hun persoonlijke notities mee terwijl de zakelijke notities binnen het bedrijf blijven als kenniskapitaal.
Waardevolle informatie
De nieuwe ‘Related Notes’-functionaliteit maakt het mogelijk waardevolle informatie te ontdekken door relevante content te laten zien uit de gezamenlijke bibliotheek. Browsen, zoeken en het maken van een nieuwe notitie zorgt ervoor dat er automatisch ‘Related Notes’ naar voren komen uit eigen notities of notities van collega’s.
Voor 10 USD per gebruiker, per maand biedt Evernote Business een uitgebreide suite Evernote-functionaliteit met de mogelijkheden van Evernote, Evernote Premium en de nieuwe Business Premium-functionaliteit. Gebruikers van Evernote Business kunnen maandelijks tot 2 GB aan nieuwe content toevoegen aan hun persoonlijke notitieboeken, het dubbele van hetgeen is toegestaan via Evernote Premium. Het bedrijf krijgt 2GB per maand, per gebruiker extra voor iedere gebruiker die content deelt in de Business notitieboeken. Afrekenen met Evernote kan eenvoudig door een factuur of met credit card.
Beheer
De centrale beheerconsole zorgt ervoor dat IT-beheerders eenvoudig de controle houden over toegang en autorisatie tot specifieke informatie. Evernote Business is beschikbaar voor Evernote op Mac, iOS, Android en Windows Desktop.
Vanaf vandaag wordt ‘Related Notes’ zichtbaar in de Mac client, Evernote Clearly voor Chrome en Firefox en Evernote Web Clipper voor Chrome.