De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De beste manier om te discussiëren over de impact van foto’s op Facebook en andere sociale netwerken is toch stiekem via een kleurrijke infographic. Dit besefte onderzoeksbureau en communicatiebedrijf M Booth maar al te goed. Om het gebruik van social media voor storytelling te verduidelijken, hebben ze dit maar meteen toegepast.
De getallen liegen er niet over. Om het verhaal van een merk succesvol te maken op social media, is het verstandig om het verhaal te framen door middel van foto’s en video. Het liefst in één frame. De top 10 merken op Facebook vhebben het meeste engagement dankzij foto’s en video’s. Video’s worden twaalf keer zoveel gedeeld dan links en tekstberichten. Foto’s worden twee keer zo vaak geliked dan tekstberichten.
Facebook heeft er vier jaar over moeten doen om 100 miljoen gebruikers te bereiken, maar het lijkt erop dat Instagram dit aantal in een kleinere tijdsperiode gaat inhalen. Ook bij andere sociale netwerksites zien we vergelijkbare getallen. 42% van alle Tumblr-berichten zijn foto’s. Ook op YouTube zien we 100 miljoen gebruikers die elke week actief zijn. Maar last-but-not-least: foto’s en video’s op Pinterest genereren meer traffic dan Twitter, StumbleUpon, LinkedIn en Google+.
Verder lezen over Infographic
Gaming31.10.2024
Infographic: 25 dagen EA Sports FC 25
DC Business13.06.2024
De voordelen van visuele content in e-learning
DC Business07.10.2021
Virtual twins: nieuwe troef voor klinische studies?
Vacatures26.02.2020
10 banen die 10 jaar geleden nog niet bestonden [Infographic]
Social Media10.12.2019
Social Media Cheat Sheet voor 2020
E-mail25.02.2019
[Infographic] Segmentatie versus Personalisatie
advertorialOnline23.12.2018
Wat ligt er voor jou onder de kerstboom?
Nederland gaat voor keuzevrijheidSocial Media11.12.2018
Het Social Media Cheat Sheet voor 2019
Verder lezen over Storytelling
Entertainment06.04.2024
Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!
Gadgets12.07.2021
Storytel lanceert eigen e-reader in Nederland
Online16.11.2020
Operation Pandora: eerste levensechte science-fiction experience ter wereld
Next level StorytellingSocial Media28.05.2020
Zo gebruik je LinkedIn Stories (7 tips voor content)
Marketing22.03.2019
Greetz kiest voor verhalen van echte mensen in nieuwe merkcampagne
Automotive04.03.2019
Prachtige storytelling van SEAT bij lancering Tarraco
Drie Nederlandse mini-docu’s: Why Not NowDC Business21.06.2018
Een succesvol eerste jaar voor het allereerste spoken word-agency van Nederland
Entertainment25.07.2017