De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
De Nederlandse digitale reclamemarkt behaalde in Q1 van 2012 een netto omzet van 585 miljoen euro. Dat is 14,3% meer ten opzichte van Q1 in 2011. Zo blijkt uit de Online Ad Spend studie (PDF) die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB.
De omzetgroei was voor een groot deel te danken aan search (22% groei). De omzet uit display advertising groeide met 7%. “Gegeven de lastige economische omstandigheden en de negatieve tendens in de advertentiemarkt is dat een redelijk goed resultaat. We zien het vertrouwen binnen de online advertising markt wel wat afnemen. Onze respondenten verwachten dat de display advertising markt in 2013 met slechts 4,5% zal groeien. Voldoende reden om als industrie op zoek te gaan naar nieuwe kansen voor groei,” aldus Roel van Rijsewijk, director Online Business Innovation Deloitte.
Uit het onderzoek blijkt verder dat marketing via mobiele websites en apps nog steeds in de kinderschoenen staat. “Ondanks de veelbelovende mogelijkheden die de smartphone biedt, hebben marketeers hun weg nog niet gevonden naar dit uitzonderlijke apparaat. De tablet doet het relatief beter als marketinginstrument. Het geloof blijft dat 2013 hier het jaar van de doorbraak wordt. Daar zal het IAB mee in investeren,” aldus Joris van Heukelom, voorzitter IAB.
Verder lezen over Digital
Marketing06.05.2024
Google: Nederlandse retailer blinkt uit in loyaliteit en marketing
maar de website kan vaak beterOnline18.03.2024
Digitaal mijmeren: Zullen AI’s op het internet op enig moment ontwaken?
Mogelijk ontwikkelen AI's een vorm van gedecentraliseerd interactiviteitsbewustzijnMarketing06.03.2024
OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie
Marketing28.11.2023
Blijdorp: Van dierentuin naar een icoon voor natuurherstel
Blijdorp wil impact maken!Startups16.11.2023
Deze 12 Nederlandse startups zijn onderscheiden met een CES Innovation Award
Online28.04.2023
Privacy: gegevensverzameling binnen apps kun je maar beter uitschakelen!
Inspiratie om jouw digitale hygiëne aanzienlijk te verbeterenEvents07.04.2023
Emerce Digital Marketing Live! 2023: dé messcherpe update voor online marketing professionals
Metaverse17.03.2023
Second Life komt als app uit op smartphones
Een tweede leven voor Second Life?Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023