In de laatste Spiderman film, ‘The Amazing Spiderman’, zal niemand sporen vinden van de populairste smartphone van het moment in de Verenigde Staten, de iPhone. Ook niet van andere producten van Apple trouwens. In plaats daarvan toont de film een alternatieve realiteit waarin producten van Sony de wereld overheersen. In de film, die plaatsvindt in Manhattan, gebruikt de protagonist een Sony Xperia smartphone met Google Android om zijn vriendin te bellen, te luisteren naar een politiescanner en een spelletje te spelen waarbij je gekleurde bellen moet kapotschieten terwijl hij uitrust op zijn spinnenweb. Wanneer Spiderman een heldenstunt uithaalt, filmt een toeschouwer hem met een andere Xperia-telefoon. En wanneer twee studenten online een video bekijken van Spiderman, doen ze dat met een Sony Tablet S.
De film Spiderman is één van de beste voorbeelden hoe Sony hun producten inzet in de film in ruil voor de subsidie die ze hebben gegeven voor de film. Zelfs de slechterik in de film gebruikt een Sony Vaio laptop die verbonden is met een Sony monitor in zijn laboratorium terwijl hij zijn experimenten opneemt met een Sony Handycam camcorder. Dat Sony haar producten in de film gebruikt, staat niet in verhouding met de rol die ze betekenen in de wereld. Van alle mobiele telefoons die verkocht zijn in de Verenigde Staten, is 0,7 procent van Sony. Qua smartphones is het zelfs maar 0,4 procent, volgens onderzoeksbedrijf ComScore.
Een andere opvallende cameo in de film is zoekmachine Bing van Microsoft, die gebruikt werd door Peter Parker (Spiderman). Het karakter gebruikte de website om informatie te vinden over zijn vader en om foto’s te zoeken van spinnen. Microsoft werkt samen met Sony door deze vorm van product placement. In de Verenigde Staten is Bing verantwoordelijk voor 15,4 procent van de zoekopdrachten, terwijl er van Google 66,7 procent afkomstig is.