De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Wereldwijd gaat televisiereclame in 2011 een omzet realiseren van $184,3 miljard. Daarmee is het goed voor 40,2% van de totale reclamemarkt. Aldus een rapport van Zenith Optimedia.
Voor volgend jaar wordt een toename verwacht tot $193,7 miljard, daarmee wordt dan een wereldwijd marktaandeel van 40,4% gerealiseerd. De jaren die daarop volgen zien mogelijk voor het eerst een terugval tot 40,3% (2013) en 40,2% (2014).
“Het aandeel van televisie in de reclamemarkt lijkt zijn piek te bereiken,” merken de onderzoekers op. “Zes jaar geleden had het medium een marktaandeel van 37%. Vorig jaar was dat gestegen tot 39,9%. Die groei zal de volgende jaren echter gevoelig afvlakken.”
Verwacht wordt dat de totale reclamesector dit jaar een omzet zal realiseren van 458,4 miljard dollar. De volgende 3 jaar wordt een groei met 16,7% tot ongeveer 534,4 miljard dollar in het vooruitzicht gesteld. Zenith Optimedia zegt te verwachten dat ook de kranten en magazines de volgende 3 jaren wereldwijd als reclamemedium aan belang zullen inleveren.
“Het marktaandeel van de kranten zal daarbij van 20% tot 16,4% terugvallen. Bij magazines moet rekening gehouden worden met een achteruitgang van 9,4% tot 7,9%.” Outdoor zou daarentegen een stijging van 6,8% naar 7% realiseren. Bij radio zou een daling van 7,2% tot 7% worden opgetekend.
Het wereldwijde marktaandeel van het internet zal volgens het onderzoek de volgende jaren verder blijven groeien. Dit jaar zou het medium een marktaandeel van 15,9% bereiken, maar dat zou over 3 jaar zijn gestegen tot 21,2%. Internet zal de belangrijkste pijler van de wereldwijde reclamegroei blijven. Het medium zou 52%t van de totale groei voor zijn rekening nemen en over 3 jaar een omzet van 113,3 miljard dollar vertegenwoordigen. Via
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Verder lezen over Televisie
Startups30.09.2024
Waarom het een goed idee is dat Amazon een Shark Tank maakt
Gadgets23.09.2024
5 dingen die je moet weten over Google TV Streamer
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Video29.08.2024
Een tv-programma opnemen? Ziggo gooit er een reclameblok voor
Gadgets06.08.2024
Google introduceert opvolger van de Chromecast: Google TV Streamer
Gadgets23.07.2024
De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude
Entertainment18.07.2024
Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet
Media02.07.2024