16.11.2011
Advertising

Exclusief adverteren op mobiele versie van YouTube

By: Redactie Dutchcowboys

BlogAdvertising
exclusief-adverteren-op-mobiele-versie-v.jpg
exclusief-adverteren-op-mobiele-versie-v.jpg

YouTube introduceert Roadblock in Nederland. Nederlandse adverteerders hebben daarmee de mogelijkheid om een hele dag exclusief aanwezig te zijn op de mobiele versie van YouTube via een site takeover.

Samsung Mobile is de eerste partij in Nederland die gebruik heeft gemaakt van YouTube Roadblock. Eerder stelde YouTube dit nieuwe format al beschikbaar in onder andere de Verenigde Staten, UK, Frankrijk en Duitsland.

Dat smartphones een steeds belangrijkere rol spelen in het aankoopproces van consumenten is geen toekomstverwachting meer, maar realiteit. Uit recent onderzoek van Ipsos en Google blijkt dat inmiddels 22% van de smartphonegebruikers in Nederland al eens een aankoop deed via de telefoon. Daarnaast is YouTube op mobiele telefoons het meest gebruikte videoplatform (77%) en daarmee loopt de site bijna gelijk met het gebruik via een vaste aansluiting (81%). Een reden voor mediabureaus om mobile advertising een vast onderdeel van hun campagnes uit te laten maken.

Mascha Driessen, Head of YouTube & Display Advertising van Google Benelux: “Wij zien het aantal views via de mobiele versie van YouTube in een hoog tempo stijgen. Per dag worden wereldwijd 400 miljoen video’s via de mobiel bekeken. Het is dan ook een gunstige ontwikkeling dat wij adverteerders nu ook in Nederland de mogelijkheid kunnen bieden om hun doelgroep te bereiken.

Steeds meer mensen gebruiken YouTube op hun smartphone. Voor ons als belangrijke speler op het gebied van smartphones biedt deze vernieuwde vorm van adverteren een mooie kans om met Nederlandse consumenten in contact te komen“, zegt Caroline Teengs, Brand / Product Manager Samsung Mobile.

Share this post