De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
China wordt dit jaar nog de op een na grootste reclamemarkt ter wereld, aldus eMarketer. Door de gevolgen van natuurrampen en blijvende economische problemen zou de Japanse reclamemarkt volgens de onderzoekers dit jaar met 3,7% inkrimpen tot 32,7 miljard dollar. Hierdoor zou Japan de tweede plaats verliezen aan China, waar een groei met 14% tot 38,3 miljard dollar in het vooruitzicht wordt gesteld.
Met een bedrag van 157,4 miljard dollar blijven de Verenigde Staten veruit de grootste reclamemarkt ter wereld.
“De groei van de reclamemarkt in de regio Asia-Pacific is te danken aan het feit dat met India en China de twee grootste populaties ook twee van de snelstgroeiende economieën van de wereld tellen,” aldus onderzoeksleider Kris Oser. “Vorig jaar werd China ten nadele van Japan al de tweede grootste economie van de wereld. Dit jaar laat het land opnieuw een grote mijlpaal optekenen.” China zal zijn voorsprong op Japan volgens eMarketer ook snel verder uitbreiden. Over vier jaar zou de Chinese reclamemarkt een waarde hebben van 66,5 miljard dollar, tegenover 37,4 miljard dollar voor Japan.
“In de online reclamesector heeft China echter nog een belangrijke inhaalslag voor de boeg. De omzet van de Chinese digitale reclamesector zal dit jaar een omzet realiseren van 4,6 miljard dollar, tegenover 7,2 miljard dollar in Japan. Over drie jaar zullen beide sectoren een niveau van 9,5 miljard dollar hebben bereikt, maar het jaar daarop zal China ook de grootste online reclamemarkt van Asia-Pacific zijn geworden.” Via
Verder lezen over China
Automotive12.08.2024
Waarom sommige auto’s in China sinds een paar dagen misvormd lijken
Online30.07.2024
Worden je Temu-bestellingen straks duurder?
Cybercrime25.07.2024
Vigorish Viper: een Chinees cybercrimesyndicaat ontdekt door Infoblox
banden met Europese voetbalsponsors, mensenhandel en illegale gokindustrieCybercrime01.07.2024
Temu wordt nu zelfs bestempeld als gevaarlijke malware
Online01.07.2024
Nederlandse consumenten shoppen online steeds meer in China
Gadgets06.06.2024
Waar je rekening mee moet houden als je op Temu shopt
Tech in Asia22.05.2024
Huawei versterkt marktaandeel met 7 nieuwe productlanceringen in Dubai
Online26.04.2024
Webshop Shein moet oppassen met namaakkleding door EU-regels
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023