Advertising28.04.2011

Kinderen herkennen Advergames bijna niet


kinderen-herkennen-advergames-bijna-niet.jpg
kinderen-herkennen-advergames-bijna-niet.jpg

Kinderen herkennen een advergame niet als reclame. Zo blijkt uit een onderzoek aan de University of San Diego. De onderzoekers stelden vast dat 40% van de kinderen een advergame als informatief bestempelden, terwijl 35% het had over entertainment. Amper één respondent maakte gewag van een verkoopsintentie.

Onderzoeksleiders Soontae An en Susannah Stern, professoren communicatiewetenschappen aan de Universiteit, laten weten dat het dus tijd voor een duidelijkere regelgeving. “Veel voedingsbedrijven proberen kinderen met advergames te bereiken,aldus The New York Times. “Critici merken op dat dergelijke taktieken de grenzen tussen marketing en entertainment doen vervagen, maar de betrokken bedrijven voeren aan dat ze het commerciële karakter van de games duidelijk aangeven.”

Uit het onderzoek is echter gebleken dat die waarschuwingen aan de jonge spelers voorbij gaan. Ondanks de informatie dat de game wordt onderbroken door reclameblokken, blijken kinderen tussen 8-11 jaar het reclame-karakter niet te herkennen.”

Verder bleek dat 34% van respondenten van mening was dat de game ‘Be a Popstar‘ een initiatief was van een muzikant of een beroemdheid in plaats van een reclamecampagne van het granenmerk Honeycomb. “Een aantal kinderen gaf zelfs de namen van individuele popsterren aan,” voeren de onderzoekers aan. “Slechts 10% kon correct aangeven dat het game een reclamecampagne van Honeycomb was.” Via

...

Verder lezen over Kinderen

ChatLicense wint Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra

De Nederlandse startup ChatLicense is de winnaar van de Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra. De organisaties zijn met de challenge op zoek gegaan naar dé oplossing die helpt op het gebied van misinformatie, cyberpesten en sociale polarisatie. Uit meer dan 500 aanmeldingen werd ChatLicense als winnaar uitgeroepen. De startup krijgt een 250.000 dollar cashprijs om verder te kunnen groeien.

Startups11.11.2024

ChatLicense wint Global Impact Challenge van Singularity University en SYNC Ithra

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Instagram is niet meer hetzelfde voor tieners

Tieners krijgen op Instagram minder te zien en ouders krijgen meer controle. Het is geen keuze: ben je onder de 18 jaar, dan krijg je dit nieuwe tieneraccount automatisch.

Social Media18.09.2024

Instagram is niet meer hetzelfde voor tieners

Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam

Nickelodeon en WONDR Experience Amsterdam kondigen vandaag de lancering aan van een nieuw avontuur. De SpongeBob Special, ter ere van het 25-jarig jubileum van de geliefde Nickelodeon-serie. Vanaf 17 oktober kunnen bezoekers in de kleurrijke wereld van Bikinibroek duiken en samen met SpongeBob en zijn vrienden een onvergetelijke onderwaterreis maken.

Events16.09.2024

Vier 25 jaar Spongebob @ WONDR Experience Amsterdam

Dit is de opvolger van de veiligste autostoel: Anoris T2 i-Size

Een goede en veilige kinderstoel is essentieel om kinderen tijdens een autorit goed te beschermen. Ze verminderen het risico op letsel bij ongelukken door kinderen op de juiste manier te positioneren en beschermen tegen impact. Een goedgekeurde kinderstoel die past bij de leeftijd, lengte en gewicht van het kind is cruciaal voor maximale veiligheid. Het is belangrijk om de kinderstoel correct te installeren en ook regelmatig te controleren. Kies dan ook altijd voor een stoel die voldoet aan de Europese veiligheidsnormen.

Technology16.09.2024

Dit is de opvolger van de veiligste autostoel: Anoris T2 i-Size

De Ferrari onder de autostoelen?
Ouders, kinderliedjes blijven straks uit je Spotify-geschiedenis

Vitamine Buiten: als je een kind hebt, dan kun je dit nummer wel dromen. Spotify wil je helpen hem uit jouw luistergeschiedenis te houden.

Online13.09.2024

Ouders, kinderliedjes blijven straks uit je Spotify-geschiedenis

Sociale media mogen niet gedwongen worden kindercontent te filteren

Sociale media liggen al jaren onder vuur: wat is nou precies de verantwoordelijkheid van die platforms? Content voor kinderen filteren niet, zo blijkt.

Social Media03.09.2024

Sociale media mogen niet gedwongen worden kindercontent te filteren

Efteling start een virtuele rij voor zijn meest populaire attractie

Je kunt voor de Droomvlucht aansluiten in de virtuele wachtrij. Dat scheelt urenlang je kinderen vermaken.

Online02.07.2024

Efteling start een virtuele rij voor zijn meest populaire attractie