Advertising07.02.2011

‘Even Apeldoorn bellen’ uitgeroepen tot reclameklassieker aller tijden


Met maar liefst 30% van de stemmen is de langlopende campagne ‘Even Apeldoorn Bellen‘ door de bezoekers van de tentoonstelling ReclameKlassiekers gekozen tot reclameklassieker aller tijden.

Vorige week ontving een afvaardiging van Centraal Beheer Achmea de prijs uit handen van Jan Knaap van het ReclameArsenaal, de organisatie achter de tentoonstelling. Op nummer twee eindigde Petje Pitamientje van Calvé en op drie De olifant van Rolo.

Vanaf het begin van de tentoonstelling op 17 december vorig jaar brachten in totaal 2.442 bezoekers hun stem uit op een van de 150 reclameklassiekers die in de Beurs van Berlage te zien zijn. De helft van alle stemmen ging naar de top 3; bijna 30% naar Centraal Beheer, ruim 10% naar zowel de nummers 2 (Calvé – Petje Pitamientje) als 3 (Rolo – Olifant). De nummers. 4 t/m 10 kregen elk 3,5% tot 5,5 % van de stemmen.

In 1985 verscheen de eerste commercial van de verzekeraar met de slogan ‘Even Apeldoorn bellen’ op televisie en in de bioscoop. Meer dan 50 reclamefilms later blijft Centraal Beheer Achmea nog steeds verrassen met dit campagneconcept. Centraal Beheer Achmea toont met het succes van deze campagne de kracht van een groots creatief idee aan. Een campagne die zowel in idee als in uitvoering zeer goed aansluit bij de Nederlandse cultuur en die keer op keer uiterst professioneel wordt uitgevoerd.
 
Even Apeldoorn bellen is het levende bewijs dat goede campagnes onbeperkt houdbaar zijn en generaties meekunnen. Centraal Beheer Achmea bedankte gisteren uitvoerig reclamebureau DDB, dat al 25 jaar verantwoordelijk is voor de campagnevoering. Op de tentoonstelling 100 jaar ReclameKlassiekers kunnen in een speciale bioscoopzaal nog tot 27 februari alle reclamefilms van Centraal Beheer bekeken worden.

De top 10 reclameklassiekers ziet er als volgt uit:

1. Even Apeldoorn bellen – Centraal Beheer Achmea
2. Petje Pitamientje – Calvé
3. Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet – Rolo
4. Zwanen – KLM
5. Supermarktmanager – Albert Heijn
6. Ik ga bij Japie wonen – King Corn
7. Heerlijk Helder Heineken – Heineken
8. 15 miljoen mensen – Postbank
9. Goeiemoggel – KPN
10. Al het goeie komt van Melkunie koeien – Campina Melkunie

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Centraal Beheer Achmea

​Een geschil oplossen gaat beter met een AVB

In de nieuwe wereld is het starten van een eigen bedrijf misschien nog wel spannender dan voorheen. We kunnen immers niet met zekerheid zeggen hoe de wereld er over een half jaar uitziet. Toch nemen veel mensen de beslis...

DC Business20.11.2020

​Een geschil oplossen gaat beter met een AVB

​Tips voor een geslaagde proefrit

Wil je een auto kopen? Ga dan altijd eerst een proefrit maken. Dat is de beste kennismaking met de auto. Bij een nieuwe auto moet je wel op hele andere zaken letten dan bij een gebruikte. Lees onze tips! Een nieuwe auto...

Automotive19.12.2017

​Tips voor een geslaagde proefrit

​Hulk Hogan steelt de show in nieuwe ‘Even Apeldoorn bellen’-commercial

Centraal Beheer presenteerde vandaag de 60e ‘Even Apeldoorn bellen’-commercial. En het is krachtpatser Hulk Hogan die de show steelt. Het is de opvolger van de ‘Young D’ commercial. De ‘Even Apeldoorn bellen

Advertising20.02.2017

​Hulk Hogan steelt de show in nieuwe ‘Even Apeldoorn bellen’-commercial

Nieuwe Centraal Beheer commercial: de boot in!

Centraal Beheer lanceert samen met bootdeelplatform Barqo een verzekering waarmee particulieren met een gerust hart hun boot kunnen verhuren. Om de nieuwe samenwerking te testen, werd in maart een wel hele coole kapitein...

Advertising01.06.2016

Nieuwe Centraal Beheer commercial: de boot in!

​Nieuwe Centraal Beheer commercial: Feestje!

Centraal Beheer Achmea heeft weer een nieuwe Even Apeldoorn Bellen commercial gelanceerd. Ging het de vorige keer nog over the internet of things, deze keer draait het simpelweg om een leuk feestje. Uiteraard weer met e...

Advertising02.07.2015

​Nieuwe Centraal Beheer commercial: Feestje!

Even Apeldoorn Bellen
​Nieuwe Even Apeldoorn Bellen – Welkom

Centraal Beheer Achmea heeft een kersverse Even Apeldoorn Bellen commercial gelanceerd. In deze commercial, met de titel 'Welkom', draait het om het huis van de toekomst en the internet of things, uiteraard weer met een...

Advertising30.04.2015

​Nieuwe Even Apeldoorn Bellen – Welkom

Nieuwe Centraal Beheer commercial met zelfrijdende auto

Het begint langzaam steeds dichterbij te komen, de zelfrijdende auto. Grote automerken zijn druk aan het ontwikkelen, afgelopen week werd bekend dat naast Google ook Baidu zo'n auto op de markt wil brengen en er werd er...

Advertising28.07.2014

Nieuwe Centraal Beheer commercial met zelfrijdende auto

Centraal Beheer Achmea verkozen tot beste verzekeraar op Social Media

Centraal Beheer Achmea heeft de Gouden Award van de Social Media Insurance Monitor gewonnen als de verzekeraar die zich het afgelopen jaar het meest actief heeft ingezet op Social Media. Centraal Beheer Achmea scoorde on...

Social Media11.10.2013

Centraal Beheer Achmea verkozen tot beste verzekeraar op Social Media

Verder lezen over Reclame

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers