Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Met maar liefst 30% van de stemmen is de langlopende campagne ‘Even Apeldoorn Bellen‘ door de bezoekers van de tentoonstelling ReclameKlassiekers gekozen tot reclameklassieker aller tijden.
Vorige week ontving een afvaardiging van Centraal Beheer Achmea de prijs uit handen van Jan Knaap van het ReclameArsenaal, de organisatie achter de tentoonstelling. Op nummer twee eindigde Petje Pitamientje van Calvé en op drie De olifant van Rolo.
Vanaf het begin van de tentoonstelling op 17 december vorig jaar brachten in totaal 2.442 bezoekers hun stem uit op een van de 150 reclameklassiekers die in de Beurs van Berlage te zien zijn. De helft van alle stemmen ging naar de top 3; bijna 30% naar Centraal Beheer, ruim 10% naar zowel de nummers 2 (Calvé – Petje Pitamientje) als 3 (Rolo – Olifant). De nummers. 4 t/m 10 kregen elk 3,5% tot 5,5 % van de stemmen.
In 1985 verscheen de eerste commercial van de verzekeraar met de slogan ‘Even Apeldoorn bellen’ op televisie en in de bioscoop. Meer dan 50 reclamefilms later blijft Centraal Beheer Achmea nog steeds verrassen met dit campagneconcept. Centraal Beheer Achmea toont met het succes van deze campagne de kracht van een groots creatief idee aan. Een campagne die zowel in idee als in uitvoering zeer goed aansluit bij de Nederlandse cultuur en die keer op keer uiterst professioneel wordt uitgevoerd.
Even Apeldoorn bellen is het levende bewijs dat goede campagnes onbeperkt houdbaar zijn en generaties meekunnen. Centraal Beheer Achmea bedankte gisteren uitvoerig reclamebureau DDB, dat al 25 jaar verantwoordelijk is voor de campagnevoering. Op de tentoonstelling 100 jaar ReclameKlassiekers kunnen in een speciale bioscoopzaal nog tot 27 februari alle reclamefilms van Centraal Beheer bekeken worden.
De top 10 reclameklassiekers ziet er als volgt uit:
1. Even Apeldoorn bellen – Centraal Beheer Achmea
2. Petje Pitamientje – Calvé
3. Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet – Rolo
4. Zwanen – KLM
5. Supermarktmanager – Albert Heijn
6. Ik ga bij Japie wonen – King Corn
7. Heerlijk Helder Heineken – Heineken
8. 15 miljoen mensen – Postbank
9. Goeiemoggel – KPN
10. Al het goeie komt van Melkunie koeien – Campina Melkunie
Verder lezen over Centraal Beheer Achmea
DC Business20.11.2020
Een geschil oplossen gaat beter met een AVB
Automotive19.12.2017
Tips voor een geslaagde proefrit
Advertising20.02.2017
Hulk Hogan steelt de show in nieuwe ‘Even Apeldoorn bellen’-commercial
Advertising01.06.2016
Nieuwe Centraal Beheer commercial: de boot in!
Advertising02.07.2015
Nieuwe Centraal Beheer commercial: Feestje!
Even Apeldoorn BellenAdvertising30.04.2015
Nieuwe Even Apeldoorn Bellen – Welkom
Advertising28.07.2014
Nieuwe Centraal Beheer commercial met zelfrijdende auto
Social Media11.10.2013
Centraal Beheer Achmea verkozen tot beste verzekeraar op Social Media
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023