Advertising20.01.2011

WebAds geeft helderheid over prijs/kwaliteit verhouding online advertising


webads-geeft-helderheid-over-prijs-kwali.jpg
webads-geeft-helderheid-over-prijs-kwali.jpg

WebAds presenteert dit jaar een ingrijpend aangepaste tariefkaart en geeft zo helderheid over de prijs/kwaliteit van online advertising.

Zowel voor display advertising als voor non-display advertising zijn de tarieven aangescherpt. Deze nieuwe tarieven zijn gebaseerd op criteria die de waarde van de websites en de advertentieposities binnen het netwerk van WebAds bepalen. Het gevolg van de aanscherping is soms een flinke aanpassing van de bruto tarieven. WebAds neemt zo het initiatief om realisme terug te brengen in de markt en kwaliteit weer bepalend te laten zijn voor de prijs. Hierdoor kunnen we meer tijd besteden aan de inhoud van het advies aan onze klanten.

Marita van Wijngaarden, Managing Director WebAds Nederland: “In de online advertising markt is al een tijd sprake van een groot verschil tussen bruto tarieven op de tariefkaart en de prijs die klanten uiteindelijk betalen. Tariefkaarten zijn vaak niet meer realistisch, maar dat geldt ook voor de verwachtingen van adverteerders. Om dat realisme terug te brengen in de markt moeten we deze discrepantie doorbreken en zo de kwaliteit van wat geboden wordt weer bepalend te laten zijn voor de prijs. Wij hebben de integratie van WebAds en AdRemedy aangegrepen om ons aanbod kritisch tegen het licht te houden en te vertalen naar een aangescherpte en overzichtelijke tariefkaart voor ons totale aanbod. Daarin zijn de bruto prijzen gebaseerd op heldere kwaliteitscriteria. In sommige gevallen wijken de nieuwe tarieven nauwelijks af van de oude. Dan wordt er de kwaliteit geboden die past bij de prijs die gevraagd wordt. In andere gevallen is de aanpassing wat forser. We denken dat de markt deze shake up nodig heeft om het weer over de inhoud te kunnen hebben in plaats van alleen maar de prijs. Geen ‘take it or leave it’, maar samenwerken op basis van reële prijzen waarmee doelstellingen behaald kunnen worden op het gebied van Brand, Reach of Response.”

Bij het bepalen van de nieuwe tariefkaart voor display advertising zijn onder meer de volgende criteria meegenomen: is het een B2B of B2C site; hoe sterk is het merk en de content (van de website); kwaliteit en impact Adsize; zichtbaarheid advertentie op basis van WebAds Visibility onderzoek; netwerk statistieken (o.a. clickratio’s en bezettingsgraad); STIR-data (selectiviteit, waste, bereik) en prioriteit van indeling en uitserveren.

Ook voor non-display en specials is een formule ontwikkeld waarbij onder meer rekening wordt gehouden met het bereik/aantal impressies; de impact van het advertentieproduct en soort website. Dit zorgt voor duidelijker onderbouwde en gestructureerde tarieven voor Advertorials, Nieuwsbrieven, Headers en Take-overs.

...

Verder lezen over Online Advertising

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

Niet meer slechts hersenspinsels: nu begint Meta het serieuzer aan te pakken. Threads start binnenkort met het tonen van advertenties.

Social Media14.11.2024

Threads start binnenkort met het tonen van advertenties

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Laten we het even hebben over ons zoekgedrag in Google en de effecten daarvan als we de zoekmachine minder gaan gebruiken. In een tijdperk van AI lijkt dat misschien vanzelfsprekend al is daar nog niet echt bruikbare data over beschikbaar.

Advertising25.06.2024

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads