Snickers heeft een nieuwe controversiële video in haar Youtube account geplaatst. In de video zie je 4 haaien, in de vorm van een soort focus groep, die bespreken welk mens het lekkerste heeft gesmaakt. De een smaakte alleen naar pindakaas, terwijl de ander iets speciaals had omdat hij de nieuwe Snickers Peanut Butter Squared had gegeten. Daar zat volgens de haaien net wat meer smaak aan.
Een redelijk gewaagde manier van reclame maken, want niet iedereen kan zo’n reclame waarderen. De haaien hebben een krachtige stem en de vrouw voor de groep doet het ook leuk. Daardoor vind ik dat de reclame wel spreekt, maar geen overtuigende indruk achterlaat. De link met de sterkere smaak van de nieuwe Snicker en de manier waarop haaien dat kunnen proeven, vind ik niet verrassend genoeg.
Toch neemt dit niet weg, dat aanvallen van haaien nog steeds een gevoelig punt zijn. Zo is er laatst nog een Duitse vrouw doodgebeten door een haai. Snickers maakt er op een bepaalde manier een lolletje van en wil op deze manier haar nieuwe product aanprijzen.
Heel veel views heeft de video nog niet gekregen (nu 18.533), maar misschien gaat dat veranderen. Ik ben wel benieuwd wat jullie van deze nieuwe reclame vinden? Vinden jullie de video hot or not? Of zeggen jullie, zo’n video kan echt niet en heeft waarschijnlijk een averechts effect!
Verder lezen over Reclame
Advertising06.11.2024
Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023