Je kent deze verkoop truc toch wel: “de auto is van een oud vrouwtje geweest”. Met deze argumenten hopen verkopers dat je er vanuit gaat dat de auto netjes is onderhouden, keurig mee is gereden, er geen krassen op de auto zitten, een lage kilometerstand voor zijn leeftijd en voor jou dus een gouden deal. Dat zou je denken! In de nieuwe reclame van Volkswagen verfilmen ze dit op een leuke manier. Want wie zegt dat alle oude vrouwtjes te vertrouwen zijn?
En deze video blijkt een succes te zijn. Het bedrijf DDB uit Amsterdam heeft de video ontwikkeld, waarin ze de nadruk willen leggen op de betrouwbaarheid van de Golf. Niet op die van oude vrouwtjes! Dit heeft inmiddels geresulteerd in 1.257.414 views, 3.238 stemmen en 758 reacties in slechts 11 dagen.
Dat is voor een reclame geen slecht resultaat. Door de slimme inzet van de reclame online en de ondersteuning op de televisie, kan Volkswagen blij zijn met het resultaat. Tenslotte zijn we allemaal blij met zo’n reclame, want nu weten we wel dat niet elk oud vrouwtje te vertrouwen is.
Hier nogmaals de video, voor diegene die hem gemist hebben.