Advertising04.10.2010

Volgende week de 24 uur van de Reclame


volgende-week-de-24-uur-van-de-reclame.jpg
volgende-week-de-24-uur-van-de-reclame.jpg

In de nacht van dinsdag 12 op woensdag 13 oktober staat de uitzending van Q-Music geheel in het teken van de muzikale omlijsting van reclame tijdens de Nacht van de Reclamehit. Deze uitzending vindt plaats in het kader van het door BVA en VEA georganiseerde Ad Festival ‘De 24 uur van de Reclame’.

Q-dj’s Mattie Valk en Jasper de Vries gaan tijdens de Nacht van de Reclamehit op zoek naar het leukste nummer dat ooit is gebruikt in een commercial. Sinds vorige week woensdag kunnen luisteraars ook stemmen op hun ultieme reclamehit. Het resultaat zal te horen zijn in de Reclame Hit Top 10 tijdens de Nacht van de Reclamehit. Het Ad Festival ‘De 24 uur van de Reclame‘, waar de uitzending van Q-Music op inhaakt, gaat officieel van start op 12 oktober om 22:30 met een spectaculaire opening van de PANL tentoonstelling bij de Stopera. De 24 uur eindigen precies een etmaal later om 22:30 op 13 oktober met een Afterparty in de Escape.

Evenementen zijn onder meer de uitreiking van de EffieAwards, het Ad Congres ‘Wanneer is genoeg genoeg?‘, Cannes Lions Amsterdam, het Grote Reclame Talent Ontbijt, de Reclame M/V van het Jaar, een hulde aan de Nederlandse IMC European Award winnaars, de beste reclamefilms in Tuschinski en een presentatie van het onderzoek naar de rol die reclame kan spelen bij de oplossing van mondiale problemen.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Reclame

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten

Influencers, als ze genoeg volgers en views hebben, kunnen een aardig zakcentje verdienen met hun posts en video’s op sociale netwerken en YouTube. Dat doen ze vooral ook door het promoten (of pluggen) van producten wa...

Social Media17.08.2023

Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten