Advertising10.06.2010

Online reclame over 5 jaar meer dan 100 miljard dollar


online-reclame-over-5-jaar-meer-dan-100-.jpg
online-reclame-over-5-jaar-meer-dan-100-.jpg

De wereldwijde online reclame blijft ook dit jaar beter presteren dan de traditionele platformen. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Magna Global. Daarbij wordt opgemerkt dat de omzet van de wereldwijde online reclame dit jaar met 12,4% zal toenemen tot 61 miljard dollar. Tegen het midden van het decennium wordt een totale stijging met 64% tot meer dan 100 miljard dollar.

De omzet van de totale reclamesector zal volgens het rapport dit jaar terugvallen tot een middelmatige enkelcijferige groei. Voor Noord-Amerika wordt dit jaar voor de online reclame een omzetgroei van 12,3% tot 27,2 miljard dollar in het vooruitzicht gesteld. Over vijf jaar zou deze omzet verder gestegen zijn tot 45,2 miljard dollar.

Zoekopdrachten blijven volgens Magna Global ook de volgende jaren één van de belangrijkste pijlers van de online reclame. Dit jaar zouden zoekopdrachten een groei met 16,5% kennen en de helft van de totale omzet van de online reclame vertegenwoordigen.

In Noord-Amerika is een groei met 16,4% voorzien tot 13,1 miljard dollar. De andere reclamesectoren zullen een groei met 8,7% tot 31,2 miljard dollar laten optekenen. Volgens Magna Global zal Latijns-Amerika de volgende vijf jaar de snelst groeiende regio vormen. Daarbij wordt gerekend op een jaarlijkse groei met 13,3% tot 3,5 miljard dollar. Via

...

Verder lezen over Reclame

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers