De wereldwijde online reclame blijft ook dit jaar beter presteren dan de traditionele platformen. Dat is de conclusie van een rapport van het bureau Magna Global. Daarbij wordt opgemerkt dat de omzet van de wereldwijde online reclame dit jaar met 12,4% zal toenemen tot 61 miljard dollar. Tegen het midden van het decennium wordt een totale stijging met 64% tot meer dan 100 miljard dollar.
De omzet van de totale reclamesector zal volgens het rapport dit jaar terugvallen tot een middelmatige enkelcijferige groei. Voor Noord-Amerika wordt dit jaar voor de online reclame een omzetgroei van 12,3% tot 27,2 miljard dollar in het vooruitzicht gesteld. Over vijf jaar zou deze omzet verder gestegen zijn tot 45,2 miljard dollar.
Zoekopdrachten blijven volgens Magna Global ook de volgende jaren één van de belangrijkste pijlers van de online reclame. Dit jaar zouden zoekopdrachten een groei met 16,5% kennen en de helft van de totale omzet van de online reclame vertegenwoordigen.
In Noord-Amerika is een groei met 16,4% voorzien tot 13,1 miljard dollar. De andere reclamesectoren zullen een groei met 8,7% tot 31,2 miljard dollar laten optekenen. Volgens Magna Global zal Latijns-Amerika de volgende vijf jaar de snelst groeiende regio vormen. Daarbij wordt gerekend op een jaarlijkse groei met 13,3% tot 3,5 miljard dollar. Via