De opvolger van de prijswinnende Cinema 21:9 campagne is net gelanceerd: Parallel Lines. Een uitgebreide campagne met een website, social media, events, cinema, print en televisie. Op de website zijn vijf films te bekijken, waar interactieve hotspots en easter eggs in verborgen zijn. De lat lag hoog door de vorige campagne, maar er werd een waardige opvolger gemaakt.
Ook deze keer vroeg Philips Tribal DDB Amsterdam en DDB Worldwide om een campagne te bedenken om de Philips flat TV range te promoten. De vijf films op de campagnesite zijn gemaakt vanuit een en dezelfde dialoog, met verschillende uitvoeringen – waarbij ook de effecten Ambilight, Best Sound en Picture Perfect ervaren kunnen worden.
Maar er zitten ook interactieve hotspots in de films verstopt: interactieve subfilms, die over enkele weken kunnen worden ontdekt. Daarnaast zijn er in elke film easter eggs, die via Facebook bekend gemaakt worden. Ridley Scott Associates (RSA), bekend van films als Blade Runner, Alien en Gladiator werd geselecteerd als filmpartij. Vijf regisseurs moesten van een korte dialoog een verhaal bedenken. Het resultaat waren: horror, film noir, arthouse, science fiction en een Pixar-achtige versie. Er werden effecten ingezet om clichés te voorkomen: de film noir heeft een zoom in / pull focus effect, de horror versie een technische truck met 9 camera’s gebruikt en de science fiction versie heeft professionele CGI effecten.
De campagne werd via Facebook gestart, waar de afgelopen tijd steeds meer bekend werd gemaakt over de films, waarvan vorige week nog een stuk script onthuld op een groot scherm op de Dam. Uit aanmeldingen op Facebook kreeg een selectie genodigden gisteren een pre-screening met 2 van de 5 films te zien in Hotel Arena. Sinds vandaag staan alle films online op de website en is er een speciaal Youtube kanaal. Nieuwe info, zoals behind the scenes, interviews en video-diaries, aankondigingen van events in steden en tips (easter eggs) worden gedurende het hele jaar op Facebook geplaatst. Later dit jaar zullen trailers in bioscopen, print advertenties en TV commercials volgen.
Maar er is nog meer: sinds vandaag staat ook een filmwedstrijd op het YouTube kanaal, waar iedereen aan mee kan doen en waarvoor ook wereldwijd filmscholen worden gevraagd. Met hetzelfde script wordt gevraagd films in te sturen. De jury bestaat uit de BAFTA, RSA en filmregisseur Ridley Scott himself. De hoofdprijs: officieel als zesde film in de campagne worden opgenomen.
DDB Londen, Tribal DDB Amsterdam, RSA, Unit 9 en MediaMonks werkten mee aan de campagne.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Philips
Technology06.09.2024
Philips TV viert 20 jaar Ambilight
Gadgets05.09.2024
Een nieuwe versie van de Philips Hue Play HDMI-sync box
Gadgets10.07.2024
Probleem Philips Hue-lampen: branden ongewenst op volle kracht
Gadgets19.06.2024
Nieuwe Philips Hue Twilight-lamp: voor niets gaat de zon op
Technology29.05.2024
5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen
Technology10.05.2024
Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring
Entertainment22.02.2024
De OLED+959 is het nieuwe vlaggenschip van Philips TV
Met een helderheid van 3.000 nits, Ambilight Plus en meer!Gadgets09.01.2024