Advertising09.03.2010

Filmachtige mediacampagne Heavy Rain


filmachtige-mediacampagne-heavy-rain.jpg
filmachtige-mediacampagne-heavy-rain.jpg

Filmposters, een cinemaspotje, billboarding, een grote outdoor campagne (waaronder een spectacular op het Leidseplein in Amsterdam) en een première party doen vermoeden dat het om een film gaat, maar niets is minder waar.

Sony Computer Entertainment Benelux heeft voor de lancering van de nieuwste game Heavy Rain voor een brede media-inzet zoals we die kennen bij grote filmreleases. Heavy Rain is een game die de scheidingslijn tussen film en game doet vervagen en dat doet dus ook de marketingcampagne.

Deze campagne is anders opgezet dan een reguliere game-campagne. We volgen met Heavy Rain de aanpak van een high-profile film. Dit aspect op zich is reeds uniek en erg ambitieus voor een game. Ook wat betreft de doelgroepbenadering is deze campagne niet regulier. Zo werken we gesegmenteerd richting hardcore gamers en top-10 gamers/entertainment fans. Elk met hun eigen specifieke benadering“, aldus Robin Ceulemans, Productmanager Sony Computer Entertainment Benelux.

Centraal in de campagne staat de hoofdrolspeler uit de game, de origami killer. Hoogtepunten uit de campagne zijn de spectacular op het Leidseplein, de releaseparty in Club Rain in aanwezigheid van vele bekende Nederlandse acteurs en een PR stunt waarbij de origami killer de letters A en M uit het iconisch IAMsterdam logo verruilde voor een origami zwaan.

Ook in de dubbele Abri op het Amsterdamse Leidseplein kunnen voorbijgangers kennismaken met de nieuwe game. De combinatie van LCD-schermen en bestickering zorgen ervoor dat de dubbele Abri geheel in het teken staat van deze filmachtige game. Hiermee biedt exploitant JCDecaux Sony een ware eyecatcher en dominante aanwezigheid op een toplocatie die bijzonder in trek is bij de doelgroep. “Door te kiezen voor deze Spectacular kan JCDecaux Sony helpen dat unieke aspect bij een groot publiek onder de aandacht brengen“, aldus Marc van Amerongen, marketing manager van JCDecaux.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Campagne

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

Bijna iedereen heeft wel een antwoord als je hem vraagt wat hij of zij zou doen met 120 miljoen, maar niemand vraagt wat je nu doet om je een winnaar te voelen. Wat als je dat wel doet?

Entertainment04.06.2024

Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Het gegeven dat diefstal fout is en dat de dief daarvoor bij uitstek verantwoordelijk is, zorgt dat er soms voor dat jij alles maar gerust laat slingeren, jij jouw ramen niet langer sluit en jij jouw voor- en achterdeur...

Online22.02.2024

​Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af

Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

Vandaag is er een nieuwe (video)podcast beschikbaar gekomen waarin voormalig bondscoach Louis van Gaal voor het eerst in lange tijd een interview geeft. Van Gaal gaat voor de Podcast-serie Lichtpuntjes (van SIRE) in ges...

Video19.02.2024

Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

In aanloop naar Valentijnsdag lanceerde Intertoys vanuit hartje Rotterdam zijn eerste social campagne gericht op volwassenen, de Love Challenge. In een speciale bloemenkas voor de markthal in Rotterdam, ondergaan koppels...

Marketing13.02.2024

​Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge

'De enige roos die nooit verwelkt’
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

Op 1 april gaat de derde editie van de Alzheimer Challenge van start. Deelnemers worden uitgedaagd om gedurende de maand april 300 kilometer af te leggen om aandacht te creëren voor Alzheimer, een ziekte die in Nederlan...

Online27.03.2023

Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april

voor een toekomst zonder dementie
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

EA Sports heeft in samenwerking met verschillende competitiepartners een reeks in-game kits gelanceerd met krachtige boodschappen over het uitbannen van racisme en discriminatie in het voetbal, zowel op als buiten het ve...

Gaming22.03.2023

Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23

Alle spelers kunnen de actie supporten
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

KLM heeft deze week als eerste luchtvaartmaatschappij ChatGPT, het geavanceerde taalmodel (software GPT-3.5) van OpenAI, toegevoegd als onderdeel van een communicatiecampagne. Valentijnsdag Op 14 februari lanceerde...

Marketing16.02.2023

ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne

resultaten zijn positief

Verder lezen over Sony

PlayStation Portal is eindelijk de moeite waard: dit is waarom

Cloudstreaming gebruiken op de PS Portal kan straks dus in principe zonder dat je een PlayStation 5-console hebt. Het apparaat doet eindelijk waar het volgens ons voor bedoeld is.

Gaming20.11.2024

PlayStation Portal is eindelijk de moeite waard: dit is waarom

Zoveel mooier kan een game op PlayStation 5 Pro zijn

Nu de PlayStation 5 Pro eraan komt, wil je weten of je straks FOMO moet hebben als je het 800 euro kostende apparaat niet hebt gekocht.

Gaming22.10.2024

Zoveel mooier kan een game op PlayStation 5 Pro zijn

De 5 beste aankondigingen van Sony’s State of Play

Sony trakteerde gisteren op heel veel trailers. We noemen 5 vette aankondigingen uit de State of Play. 

Gaming25.09.2024

De 5 beste aankondigingen van Sony’s State of Play

Hebbeding: Sony komt met limited edition PlayStation 5 voor 30ste verjaardag

Sony introduceert twee nieuwe consoles om de dertigjarige verjaardag van het gamemerk te vieren. Het gaat om limited editions PlayStation 5 en PlayStation 5 Pro. Ze hebben een heel toffe retrolook, maar binnenin natuurlijk de kracht die we van deze consoles mogen verwachten.

Gaming20.09.2024

Hebbeding: Sony komt met limited edition PlayStation 5 voor 30ste verjaardag

Dit is de nieuwe 3,5 mm ECM-L1 Lavalier microfoon van Sony

In de afgelopen jaren, met de toename van het aantal content creators die videocontent produceren, is er sprake van een groeiende vraag naar verbetering van geluidskwaliteit. Daarom komt Sony nu met de ECM-L1, een lavalier microfoon die 3,5 mm plug-in voeding ondersteunt. Ontwikkeld op basis van de ECM-77 serie, die al vele jaren hoog aangeschreven staat bij professionals, waaronder omroepstudio's en productiebedrijven.

Gadgets11.09.2024

Dit is de nieuwe 3,5 mm ECM-L1 Lavalier microfoon van Sony

PlayStation 5 Pro aangekondigd: ‘De meest krachtige Sony-console ooit’

Sony heeft zojuist de nieuwe PlayStation 5 Pro aangekondigd. Dit is wat de console allemaal kan.

Gaming10.09.2024

PlayStation 5 Pro aangekondigd: ‘De meest krachtige Sony-console ooit’

PlayStation onthult vandaag waarschijnlijk de PlayStation 5 Pro

Sony staat op het punt om de PlayStation 5 Pro te onthullen. Vanmiddag is er een 'technische presentatie'.

Gaming10.09.2024

PlayStation onthult vandaag waarschijnlijk de PlayStation 5 Pro

Sony teaset per ongeluk expres de nieuwe PS5 Pro

Is het per ongeluk, is het expres? We durven er geld op in te zetten dat dat expres is: Sony geeft een PS5 Pro sneak peek. Een heel subtiele.

Gaming06.09.2024

Sony teaset per ongeluk expres de nieuwe PS5 Pro