Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Filmposters, een cinemaspotje, billboarding, een grote outdoor campagne (waaronder een spectacular op het Leidseplein in Amsterdam) en een première party doen vermoeden dat het om een film gaat, maar niets is minder waar.
Sony Computer Entertainment Benelux heeft voor de lancering van de nieuwste game Heavy Rain voor een brede media-inzet zoals we die kennen bij grote filmreleases. Heavy Rain is een game die de scheidingslijn tussen film en game doet vervagen en dat doet dus ook de marketingcampagne.
“Deze campagne is anders opgezet dan een reguliere game-campagne. We volgen met Heavy Rain de aanpak van een high-profile film. Dit aspect op zich is reeds uniek en erg ambitieus voor een game. Ook wat betreft de doelgroepbenadering is deze campagne niet regulier. Zo werken we gesegmenteerd richting hardcore gamers en top-10 gamers/entertainment fans. Elk met hun eigen specifieke benadering“, aldus Robin Ceulemans, Productmanager Sony Computer Entertainment Benelux.
Centraal in de campagne staat de hoofdrolspeler uit de game, de origami killer. Hoogtepunten uit de campagne zijn de spectacular op het Leidseplein, de releaseparty in Club Rain in aanwezigheid van vele bekende Nederlandse acteurs en een PR stunt waarbij de origami killer de letters A en M uit het iconisch IAMsterdam logo verruilde voor een origami zwaan.
Ook in de dubbele Abri op het Amsterdamse Leidseplein kunnen voorbijgangers kennismaken met de nieuwe game. De combinatie van LCD-schermen en bestickering zorgen ervoor dat de dubbele Abri geheel in het teken staat van deze filmachtige game. Hiermee biedt exploitant JCDecaux Sony een ware eyecatcher en dominante aanwezigheid op een toplocatie die bijzonder in trek is bij de doelgroep. “Door te kiezen voor deze Spectacular kan JCDecaux Sony helpen dat unieke aspect bij een groot publiek onder de aandacht brengen“, aldus Marc van Amerongen, marketing manager van JCDecaux.
Verder lezen over Campagne
Entertainment04.06.2024
Of je die jackpot nou wint of niet: wees een Winner Man
Online22.02.2024
Versturen van intieme beelden loopt in 1 op de 50 gevallen verkeerd af
Waarom hanteert Rutgers geen gezond tweesporenbeleid in relatie tot sexting?Video19.02.2024
Podcast: Dit zijn de lichtpuntjes van Louis van Gaal
Marketing13.02.2024
Samen bouwen aan de liefde: dit is de Valentijnsdag Love Challenge
'De enige roos die nooit verwelkt’Online27.03.2023
Doe mee met de Alzheimer Challenge: leg 300 kilometer af in april
voor een toekomst zonder dementieGaming22.03.2023
Campagne #OneLove nu ook in FIFA 23
Alle spelers kunnen de actie supportenMedia22.03.2023
Havas+Lemz breidt uit met Havas Play
"Voor elk merk het juiste speelveld"Marketing16.02.2023
ChatGPT door KLM gebruikt in Valentijnsdagcampagne
resultaten zijn positiefVerder lezen over Sony
Gaming20.11.2024
PlayStation Portal is eindelijk de moeite waard: dit is waarom
Gaming22.10.2024
Zoveel mooier kan een game op PlayStation 5 Pro zijn
Gaming25.09.2024
De 5 beste aankondigingen van Sony’s State of Play
Gaming20.09.2024
Hebbeding: Sony komt met limited edition PlayStation 5 voor 30ste verjaardag
Gadgets11.09.2024
Dit is de nieuwe 3,5 mm ECM-L1 Lavalier microfoon van Sony
Gaming10.09.2024
PlayStation 5 Pro aangekondigd: ‘De meest krachtige Sony-console ooit’
Gaming10.09.2024
PlayStation onthult vandaag waarschijnlijk de PlayStation 5 Pro
Gaming06.09.2024