Advertising28.01.2010

Detroit Media introduceert Social Media Banner met BelCompany


Al je vrienden attenderen op een aanbieding door slechts op de Twitter-knop te klikken binnen de banner zelf: dat is gebruik maken van de kracht van social media. De Social Media Banner is een simpele en doeltreffende integratie van social media met display advertising. Door de bekende iconen van sociale netwerken (naar keuze) toe te voegen, maakt de Social Media Banner het mogelijk dat acties van adverteerders verspreid kunnen worden door consumenten op sociale netwerken. Met als resultaat: meer exposure voor hetzelfde budget.

Meetbaar

De Social Media Banner gebruikt een slimme techniek zodat deze sociale interactie helemaal kan worden doorgemeten. Dit maakt niet alleen inzichtelijk hoe het merk leeft onder consumenten, maar ook wat dit word-of-mouth effect uiteindelijk oplevert aan concrete bezoekers en zelfs aan extra omzet.

BelCompany

Telecomretailer BelCompany ziet direct de potentie van Social Media Banner voor haar online marketingactiviteiten na een demo eind 2009. Na een succesvolle test zijn vanaf begin dit jaar display advertenties van BelCompany gekoppeld met Social Media Banner. Jeroen de Vink, Manager E-Commerce BelCompany; “Onze speciale netwerkdeals en acties gratis verspreiden via onze display campagnes? Als adverteerder kun je daar geen nee tegen zeggen! De mogelijkheid die de Social Media Banner biedt om inzage te krijgen hoe je merk op sociale netwerken leeft zonder daar apart budget voor te reserveren is van zeer veel waarde voor de online display campagnes van BelCompany. En dat is nog afgezien van het feit dat het extra sales oplevert.”

Ontwikkelaars

De Social Media Banner is ontwikkeld door Detroit Media, een online advertising bureau dat zich specialiseert op het gebied van response- en salesgedreven campagnes. Met deze tool maakt Detroit Media het mogelijk huidige display campagnes te integreren met social media en creëert hiermee voor adverteerders een tweede verdienlaag. Voor hetzelfde budget.