Vanavond zal het publiek voor de 15e keer de leukste, beste of meest bijzondere televisiecommercial van het jaar kiezen. 15 jaar Ster Gouden Loeki is het bewijs dat aantrekkelijke reclame leeft. Wie herinnert zich niet de opstijgende zwanen van een bekende luchtvaartmaatschappij, de eerste winnaar uit 1995?
Chantal Janzen neemt de kijker vanavond mee in de reclamewereld: mooie reclametunes, spraakmakende commercials uit binnen- en buitenland en een quiz met bekende Nederlanders. Reclame leeft!
15 jaar Ster Gouden Loeki is hét bewijs dat reclame na al die jaren nog steeds leeft! Bekende oneliners als “Goeiemoggel“, “Nu even niet”, “Nog zo gezegd geen bommetje” worden nog dagelijks gebruikt. Uit het jaarlijks groeiend aantal stemmen blijkt dat het publiek veel waarde hecht aan leuke en spraakmakende reclame. De Ster Gouden Loeki draagt daaraan bij door adverteerders te prikkelen om reclame te maken die aantrekkelijk én effectief is.
Het afgelopen jaar heeft het Nederlands publiek maandelijks 3 winnaars gekozen, op dit moment zijn er dus 36 commercials genomineerd. Tot vanmiddag 15:00 uur is het nog mogelijk om te stemmen, een shortlist van 5 zal vanavond de finale ingaan. Daarna bepaalt het aantal stemmen tijdens de live-uitzending wie de winnaar gaat worden van de Ster Gouden Loeki 2009.