12.10.2009
Advertising

Eerste Augmented Reality campagne in Nederland (in boekvorm)

By: Jeroen de Hooge

BlogAdvertising
eerste-augmented-reality-campagne-in-ned.jpg
eerste-augmented-reality-campagne-in-ned.jpg

Vandaag is de eerste campagne gebruik makend van augmented reality via een boekje gelanceerd in Nederland. De HIER klimaatcampagne maakt gebruik van een virtueel popup boek die in combinatie met een webcam een 3D-wereld doet verschijnen in je hand. Bij het openen van elke pagina voor de webcam, klapt er een virtuele wereld uit en wordt er een stukje verhaal verteld.  

Het boekje heet Daarbenik en is vanaf vandaag gratis te verkrijgen bij alle selexyz vestigingen maar ook te printen op de site www.daarbenik.nl Kofi Annan spreekt je eerst toe op de site waarna je met het boekje de virtuele wereld opent in je hand.
 
Ruud Lubbers presenteerde vandaag het eerste exemplaar van de virtuele pop-up uitgave in Den Haag. Bekijk hier de motivatie (video) van Lubbers om deze campagne te steunen. Het boek vertelt het verhaal van de Ethiopische geitenhoedster Halima.

De campagne wil laten zien dat alles wat we hier doen, daar effect heeft. In de campagne kijk je hier en zie je de wereld daar op je hand verschijnen uit het boekje.

In de vorm van een boekje is het zelfs de eerste augmented reality campagne ter wereld.
Het idee komt van ons bureau, XXS communicatie, en daar zijn we erg trots op. Vandaar dat ik hier natuurlijk een beetje aan het opscheppen ben.

Voor wie nog niet weten wat augmented reality is, kun je het beste even wat voorbeelden bekijken op youtube. Bijvoorbeeld deze of bekijk de demo op de website

Share this post