De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twee Abri’s in Amsterdam en Utrecht doen tijdelijk dienst als telefoon. Letterlijk. JCDecaux heeft de posterkast van de Abri’s op het Leidseplein en de Utrechtse Potterstraat voorzien van een 32” touch screen, waarmee bezoekers een goede indruk krijgen van de grafische interface van het nieuwe Hero-toestel van mobiele telefoonproducent HTC. Voorbijgangers kunnen met dit scherm namelijk een simulatie van de HTC Hero bedienen.
HTC heeft voor deze toepassing gekozen omdat deze interactieve Abri’s in staat zijn in korte tijd een groot publiek bekend te maken met het gebruiksgemak en de grafische interface van de Hero.
“Wie het touch screen paneel bedient, krijgt inzicht in de werking van de HTC Sense“, aldus Marc van Amerongen, marketing manager van JCDecaux. “De gebruiker scrollt zelf door de verschillende menu’s en functies. Wanneer er even geen gebruik wordt gemaakt van deze functie, laat het scherm een demo zien.”
“Bij deze Spectacular worden de mogelijkheden van het touch screen goed benut om een idee te geven van de interface en dus hoe het toestel werkt. Ook voor ons, als bedrijf dat regelmatig objecten voorziet van interactieve toepassingen, is dit een primeur. Nog niet eerder waren Abri’s zodanig interactief dat je een reclame-uiting min of meer kan bedienen als het object zelf; ik heb dat in elk geval nog niet eerder gezien.”
Het toevoegen van interactieve functies maakt een statisch medium tot een dynamisch medium. Volgens Van Amerongen, die tevens aan het hoofd staat van JCDecaux Innovate, hebben dergelijke toepassingen de toekomst. “Deze Abri’s doen enerzijds dienst als statische uiting, in de vorm van affiches en volledige bestickering aan de voor- en achterzijde van de objecten. Anderzijds vormen ze een interactieve, dynamische uiting. Deze twee elementen, een visuele prikkel én de kans iets daadwerkelijk te ervaren, versterken elkaar aanmerkelijk. Dit gaan we meer zien, ook omdat dit soort toepassingen geschikt zijn voor diverse elektronicaproducenten. Denk aan de game-industrie, fabrikanten van mobiele muziek- en mediaspelers, televisies en, zoals hier het geval is, telecommunicatieproducenten.”
De interactieve Abri’s op het Leidseplein en de Potterstraat staan er tot en emt 2 september.
Verder lezen over HTC
Metaverse03.03.2023
Het metaverse van Vive, Viverse, ziet er goed uit
Metaverse29.06.2022
Is HTC te vroeg met zijn metaverse-smartphone Desire 22 Pro?
Metaverse03.03.2022
HTC komt met eigen metaverse genaamd Viverse
En weer een telefoonTech in Asia08.01.2020
2019 was een rampjaar voor HTC
Technology19.06.2019
Mona Lisa VR: in het Louvre of gewoon thuis
Gadgets22.05.2019
Vijf dingen die interessant kunnen zijn aan een VR-bril met oogtracking
Mobile19.02.2019
Smartphones op het MWC vooral een Chinese aangelegenheid
Samsung is nog wel de nummer 1 van de wereld, maar de Chinezen zijn gearriveerdGadgets23.08.2018
Virtual Reality zonder kabel met de Vive Wireless Adapter
Verder lezen over Offline
Startups11.01.2024
CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app
DC Business01.01.2024
5 trends voor rollup-banners
Mobile13.02.2023
Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’
Gaming01.11.2021
Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak
Spoiler: het is geen fastfoodketenDC Business25.06.2021
Autobelettering: de do’s & don’ts
DC Business24.06.2021
Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden
Entertainment03.12.2019
Peaky Blinders bordspel – Under New Management
By order of the Peak BlindersOnline29.05.2019