Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Stichting het ReclameArsenaal is op haar website een publieksverkiezing Nederlandse reclameliedjes gestart. Iedereen kan zijn stem uitbrengen op de website en zo zijn eigen top-40 samenstellen.
Deelnemers maken kans op het winnen van een gratis exemplaar van het boek De muzikale verleiding, Nederlandse reclame op 45 toeren dat op 22 september verschijnt. Plus een bezoek aan de feestelijke muzikale presentatie ervan in het Betty Asfalt Complex in Amsterdam. De uitslag van de verkiezing wordt op 18 september bekendgemaakt op reclamearsenaal.nl.
In het boek beschrijven kenners Dolf Hell en Frits Jonker de fascinerende geschiedenis van de reclamesingles, buigzame, slappe grammofoonplaatjes met reclameliedjes die in de jaren vijftig tot tachtig door reclamemakers werden ingezet als spotgoedkoop weggevertje voor veel bekende merken zoals Citro (Het lelijke eendje), Kodak, Nescafé, Heineken, Calvé, KLM, Albert Heijn en Biotex.
Een stoet van bekende artiesten deed er aan mee. Drs. P, Conny Stuart, het Cocktail Trio, Corry Brokken, Frans Halsema, Jules de Corte en zelfs Kees van Kooten en Wim de Bie schuwden een optreden op de reclamesingle niet. Het boek is een initiatief van het ReclameArsenaal. Het resultaat is een uitzonderlijke, soms hilarische, maar telkens zeer aanstekelijke mix van naoorlogse muziek- en reclamegeschiedenis met alle veertig liedjes op twee cds.
Verder lezen over Music
Gaming15.10.2024
PlayStation: The Concert volgend jaar in Ziggo Dome
Artificial Intelligence03.10.2024
Snoop Doggs nieuwe videoclip is volledig AI: oordeel zelf
Online13.09.2024
Ouders, kinderliedjes blijven straks uit je Spotify-geschiedenis
Entertainment12.09.2024
8 momenten van de MTV VMA’s 2024 die je niet wil missen
Gadgets05.09.2024
Dit zijn de Bowers & Wilkins Pi6 en Pi8 True Wireless in-ear hoofdtelefoons
Entertainment04.09.2024
Spotify Daylist nu ook beschikbaar in Nederland
Entertainment03.09.2024
Mysteryland sluit af met een spectaculaire show: 600 drones verlichten de hemel
Eindshow met drones, vuurwerk, 3D-video, licht, muziek en zangOnline23.08.2024
Spotify Shuffle is bij sommige mensen stuk
Verder lezen over Reclame
Advertising22.07.2024
Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden
Entertainment13.05.2024
Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame
Gadgets10.05.2024
Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023