Advertising08.08.2009

Heineken bier loyaliteit 2.0


heineken-bier-loyaliteit-2-0.jpg
heineken-bier-loyaliteit-2-0.jpg

Afgelopen woensdagavond kleurde het Amsterdamse Paradiso Heineken groen. De nieuwe nederlandse site van Heineken werd gelanceerd onder het thema “Heineken maakt uitgaan nog leuker” en dat dreunde in muziekgolven door Amsterdam. Niet alleen “VIPS” maar ook enthousiaste mensen die zich voor het programma hadden ingeschreven  werden ontvangen. Na meer dan een jaar voorbereiding moest deze dag de Heineken loyaliteit 2.0 lanceren.

Zo langzamerhand krijgt bierdrinkend nederland een nieuwe boodschap van Heineken. Ons merk staat bij veel mensen al voor “uitgaan” en nu verzorgen wij die beleving ook echt aldus het persbericht. Met verschillende partners heeft Heineken meer dan een jaar gewerkt aan de realisatie van een nieuwe site. Hierop staat niet alleen Heineken centraal staat maar met name de uitgaansmogelijkheden icm het merk. Van concerten t/m (Heineken) kroegen zijn vindbaar en voor de concerten ook te boeken.

Heineken.nl biedt je een uitgebreide agenda van de populairste podia, clubs, cafés en van de bekendste sport- en muziekevenementen. Je kan er voor alles terecht. Via de agenda vind je alle informatie over de evenementen en koop je gemakkelijk tickets, CD’s en DVD’s. Heineken.nl houdt je altijd op de hoogte van wat er te doen is.

Voor de aanschaf ontvang je loyaltypunten die men “E-tjes” noemt. Als je de Heineken Visa creditkaart erbij neemt gaat het sparen van punten (nog)sneller.

Deze punten geven je oa toegang tot speciale privileges zoals kaarten voor uitverkochte concerten of een Meet&Greet met een artiest. Er is ook een Heineken producten shop waar kortingen gelden als E-tjes lid.

Het klinkt allemaal positief en gelikt moet ik toegeven. De wens om meerwaarde te willen geven aan mensen die uitgaan is duidelijk. Maar wat is nou de echte doelstelling van Heineken? Omzet? Merk bouwen? Wordt “de Heineken bierdrinker” nu loyaler door dit online loyaliteits systeem? Is de link tussen uitgaan, het faciliteren van toegang tot een evenement/gezellige avond EN Heineken wel zo duidelijk? Is de gekozen richting om je merk site als agenda en bookingstool te laten fungeren een slimme gedachte?

Bij de presentatie werd het mij niet duidelijk en ik ben dan ook erg benieuwd hoe dit programma wordt geadopteerd door (bierdrinkend) Nederland.  Het moge duidelijk zijn dat er veel geld en tijd is geinvesteerd en dat zal ergens moeten worden terugverdiend.

Mark de Kock

Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.

...

Verder lezen over Heineken

Max Verstappen start de online game competitie Player 0.0

Op Circuit Zandvoort, waar dit weekend de Formule 1 race op het programma staat, heeft Max Verstappen de online game competitie Player 0.0 afgetrapt. Samen met Heineken vraagt de wereldkampioen hiermee aandacht voor geen alcohol in het verkeer. ‘De beste bestuurder drinkt niet, tenzij het 0.0 is’, aldus Verstappen.

Automotive24.08.2024

Max Verstappen start de online game competitie Player 0.0

Gamification ingezet voor aandacht verantwoord alcoholgebruik
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Verlang je soms terug naar die tijd van eenvoud: dat je je telefoon alleen gebruikte voor telefoneren en Snake? Die tijd kun je herbeleven: dit is de Boring Phone.

Mobile17.04.2024

Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone

Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek

Heb je de nieuwste reclame van Heineken al gezien? De internationale campagne draait helemaal om het leven na corona. Hoewel dat iets te voorbarig was, neemt het bedrijf wel een duidelijk standpunt in. 'The night is youn...

Advertising14.07.2021

Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek

Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Er begint een bijzondere boycot op gang te komen: voetballers op het EK voetbal die niets te maken willen hebben met grote frisdrank- of biermerken. Het begon allemaal met Christiano Ronaldo. Voor de eerste wedstrijd van...

Marketing17.06.2021

Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken

Wat is er aan de hand?
​Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten

In menig vacaturetekst staat wel iets over de welbekende vrijdagmiddag borrel. Even de werkweek met zijn allen afsluiten. Bij sommige bedrijven worden wekelijks de successen gevierd en vaak teruggeblikt op de ergernissen...

Nieuws11.03.2020

​Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten

ook voor de bedrijfsresultaten
“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”

Een jaar geleden maakte Amsterdam kennis met een online besteldienst als geen ander: Heineken NOW, waarmee je in no time ijskoud bier, fris en snacks in huis haalt. De service heeft inmiddels meer dan 30.000 geregistreer...

Online07.06.2019

“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”

KLM scoort een Grand SpinAward

Tijdens wederom een uitverkochte SpinAwards Night hebben gisteren in totaal 34 winnaars een felbegeerde ring in ontvangst mogen nemen. De meest prestigieuze ring, de Grand SpinAward, werd in de wacht gesleept door KLM Ro...

Marketing21.04.2017

KLM scoort een Grand SpinAward

En 33 andere winnaars!
Groot succes voor Heineken Bakery: check the aftermovie

Brood gebakken met het unieke Heineken A-gist: tussen 18 en 22 maart heb je het kunnen proeven in de unieke Heineken Bakery aan de Vijzelgracht in Amsterdam. Het zogenaamde A-gist dat Heineken gebruikt in het brouwen van...

Nieuws29.03.2017

Groot succes voor Heineken Bakery: check the aftermovie

sponsored story