Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.
Afgelopen woensdagavond kleurde het Amsterdamse Paradiso Heineken groen. De nieuwe nederlandse site van Heineken werd gelanceerd onder het thema “Heineken maakt uitgaan nog leuker” en dat dreunde in muziekgolven door Amsterdam. Niet alleen “VIPS” maar ook enthousiaste mensen die zich voor het programma hadden ingeschreven werden ontvangen. Na meer dan een jaar voorbereiding moest deze dag de Heineken loyaliteit 2.0 lanceren.
Zo langzamerhand krijgt bierdrinkend nederland een nieuwe boodschap van Heineken. Ons merk staat bij veel mensen al voor “uitgaan” en nu verzorgen wij die beleving ook echt aldus het persbericht. Met verschillende partners heeft Heineken meer dan een jaar gewerkt aan de realisatie van een nieuwe site. Hierop staat niet alleen Heineken centraal staat maar met name de uitgaansmogelijkheden icm het merk. Van concerten t/m (Heineken) kroegen zijn vindbaar en voor de concerten ook te boeken.
Heineken.nl biedt je een uitgebreide agenda van de populairste podia, clubs, cafés en van de bekendste sport- en muziekevenementen. Je kan er voor alles terecht. Via de agenda vind je alle informatie over de evenementen en koop je gemakkelijk tickets, CD’s en DVD’s. Heineken.nl houdt je altijd op de hoogte van wat er te doen is.
Voor de aanschaf ontvang je loyaltypunten die men “E-tjes” noemt. Als je de Heineken Visa creditkaart erbij neemt gaat het sparen van punten (nog)sneller.
Deze punten geven je oa toegang tot speciale privileges zoals kaarten voor uitverkochte concerten of een Meet&Greet met een artiest. Er is ook een Heineken producten shop waar kortingen gelden als E-tjes lid.
Het klinkt allemaal positief en gelikt moet ik toegeven. De wens om meerwaarde te willen geven aan mensen die uitgaan is duidelijk. Maar wat is nou de echte doelstelling van Heineken? Omzet? Merk bouwen? Wordt “de Heineken bierdrinker” nu loyaler door dit online loyaliteits systeem? Is de link tussen uitgaan, het faciliteren van toegang tot een evenement/gezellige avond EN Heineken wel zo duidelijk? Is de gekozen richting om je merk site als agenda en bookingstool te laten fungeren een slimme gedachte?
Bij de presentatie werd het mij niet duidelijk en ik ben dan ook erg benieuwd hoe dit programma wordt geadopteerd door (bierdrinkend) Nederland. Het moge duidelijk zijn dat er veel geld en tijd is geinvesteerd en dat zal ergens moeten worden terugverdiend.
Verder lezen over Heineken
Automotive24.08.2024
Max Verstappen start de online game competitie Player 0.0
Gamification ingezet voor aandacht verantwoord alcoholgebruikMobile17.04.2024
Heineken introduceert telefoon die amper iets kan: Boring Phone
Advertising14.07.2021
Heineken’s pro-vaccinatiereclame krijgt veel kritiek
Marketing17.06.2021
Bottlegate op EK: voetballers boycotten Coca-Cola en Heineken
Wat is er aan de hand?Nieuws11.03.2020
Borrelen met collega’s? Goed voor de sfeer & voor de bedrijfsresultaten
ook voor de bedrijfsresultatenOnline07.06.2019
“Hey Google, doe mij maar ijskoud bier binnen 60 minuten”
Marketing21.04.2017
KLM scoort een Grand SpinAward
En 33 andere winnaars!Nieuws29.03.2017