Advertising26.05.2009

Youtube start met test pre-roll-advertenties


youtube-start-met-test-pre-roll-adverten.jpg
youtube-start-met-test-pre-roll-adverten.jpg

YouTube kondigt deze week een test aan die een aantal Nederlandse content partners in staat stelt om pre-roll advertenties (reclame voorafgaand aan een video) te testen door ze voor hun professionele content af te laten spelen. De content partners zullen in de advertentieomzet delen. De aanbevolen lengte van deze  pre-roll-advertenties bedraagt 15 seconden. De maximale lengte bedraagt 30 seconden. Alleen de testgroep van content partners zal in staat zijn om pre-roll-advertenties voor hun eigen videocontent weer te laten geven.

Content partners die reeds hun medewerking aan de test hebben toegezegd, zijn onder andere: Sanoma Men’s Magazine, Autoblog.nl, Armada Music en PSV Eindhoven

In Nederland heeft de Nederlandse Energie Maatschappij als eerste adverteerder toegezegd om aan de test deel te nemen. De komende weken zullen pre-roll-advertenties van hen te zien zijn bij content van de content partners.

Mascha Driessen, Head of YouTube & Display Google Nederland: “Bij YouTube proberen we  altijd de juiste balans te vinden tussen de wensen en behoeften van gebruikers die op zoek zijn naar gratis, onderhoudende en professionele online content, eigenaren van hoogwaardige content die naar manieren zoeken om hun materiaal te gelde te maken en adverteerders die op zoek zijn naar eersteklas content om hun videoadvertenties aan te koppelen. Naar onze mening zal deze test ons in staat stellen om deze wensen en belangen goed met elkaar in evenwicht te brengen”.

Door content partners meer mogelijkheden te bieden om hun content te gelde te maken, hopen wij hen aan te moedigen om meer content op YouTube te publiceren. Op deze manier zullen de gebruikers van YouTube toegang krijgen tot meer gratis, onderhoudende en professionele content, en wordt adverteerders de mogelijkheid geboden om hun videoadvertenties aan professionele content te koppelen”.

Pieter Schoen, Algemeen directeur Nederlandse Energie Maatschappij: ‘‘De Nederlandse Energie Maatschappij vindt deze innovatieve wijze van adverteren, naast de reguliere online campagne, een interessante manier om haar doelgroep te bereiken. Een persoonlijke en opvallende manier om nieuwe markten te betreden, daar willen wij als Nederlandse Energie Maatschappij graag mee geassocieerd worden‘ ‘

Maykel Piron, co-owner and Managing Director Armada Music: ‘’De groeiende populariteit van Video On Demand bij het publiek onderschrijft de behoefte aan goede videocontent. Armada en YouTube zullen blijven werken aan projecten die deze trend weerspiegelen, wat ook terugkomt in de samenwerking. Hoogwaardige kennis gecombineerd met onze kwalitatieve content, maakt dat je een effectieve en impactvolle campagne kunt realiseren. Armada zal meer exclusieve videocontent voor YouTube blijven creëren, om hiermee wereldwijd een vooraanstaand YouTube dansmuziek kanaal te blijven.’’

Wouter Karssen, eigenaar Autoblog.nl “‘Online video wint steeds meer aan populariteit bij onze doelgroep. Zeker voor auto’s zegt beeld zoveel meer dan woorden en dus is het zeer interessant om professionele content via videosites te delen. YouTube is natuurlijk een geweldig platform om consumenten via diverse devices te bereiken en we zijn daarom erg blij dat we met YouTube gaan samenwerken om pre-roll-advertenties te gaan testen.

...

Verder lezen over Google

Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI

Van alle nieuwe code die momenteel bij Google wordt gemaakt schijnt een kwart te zijn gemaakt door computers, in plaats van mensen.

Artificial Intelligence30.10.2024

Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI

Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden

Wil je echt de ultiem goedkoopste vlucht boeken, waarbij je misschien wel drie keer moet overstappen om in Australië neer te strijken, dan kun je daar nu een nieuwe knop voor aantikken in Google Flights.

Online17.10.2024

Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden

AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs

DeepMind, Google’s lab waarin volop met kunstmatige intelligentie wordt geexperimenteerd, is in de prijzen gevallen.

Artificial Intelligence09.10.2024

AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs

Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht

De rechter heeft nu bepaald dat Google de Google Play appwinkel drie jaar lang open moet stellen voor de concurrentie.

Mobile08.10.2024

Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht

Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen

Shit, telefoon gestolen. Google introduceert nu drie nieuwe opties om te zorgen dat de dief niet bij je data kan.

Mobile07.10.2024

Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen

Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live

Google Gemini Live was al beschikbaar, ook voor Nederlanders, maar nog niet officieel in het Nederlands. Daar komt in de komende weken dus verandering in.

Artificial Intelligence03.10.2024

Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live

Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels

Epic had Google vier jaar geleden al aangeklaagd voor het runnen van een monopolie op de appwinkel, maar nu komt daar een nieuwe rechtszaak bij. 

Mobile01.10.2024

Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels

Google introduceert een speelse doodle met popcorn

Search25.09.2024

Google introduceert een speelse doodle met popcorn

Verder lezen over Preroll

Dikke pret met deze Pre-Roll ad!

We zien de laatste steeds vaker Pre-Roll Ads voorbij komen op het internet. Zeker op YouTube blijft dit nog altijd toenemen. Eerst een advertentie kijken en dan pas doorgaan naar wat je werkelijk wilt zien. Nadeel alle...

Marketing10.03.2015

Dikke pret met deze Pre-Roll ad!

Geico speelt op een leuke manier in op Pre-Roll ads
YouTube introduceert skippable Pre-Roll Ads, de kijker beslist!

Google introduceert ook in Nederland skippable pre-roll advertenties voor YouTube. Met dit advertentieformaat beslist de kijker zelf of hij de pre-roll advertenties (reclame voorafgaand aan een video) in YouTube videos w...

Technology18.02.2011

YouTube introduceert skippable Pre-Roll Ads, de kijker beslist!

Van mediatitels naar mediamerken

Geld verdienen met een website. Veel uitgevers worstelen hiermee. Sluitende business modellen voor online media zijn schaars, maar waarom moet het geld per definitie online worden verdiend? Met een vriendin die werkt bij...

Media17.05.2009

Van mediatitels naar mediamerken

Videogebruik kranten stijgt spectaculair

Dalende inkomsten dwingen veel kranten om te besparen. Er zijn er zelfs die de papieren versie hebben geschrapt en enkel online verdergaan. Nou is dat helemaal geen slechte keuze. Want vooralsnog lijkt online video de en...

Video20.04.2009

Videogebruik kranten stijgt spectaculair

Interview met Marc van der Chijs van Spill Group

Vandaag was het China Innovatie reis gezelschap op bezoek bij Spill Group Asia en zij spraken daar met CEO Marc van der Chijs en Thijs Bosma over online gaming, businessmodellen, de advertentiemarkt in China, hoe je om m...

Gaming01.04.2008

Interview met Marc van der Chijs van Spill Group

SpinAwards: Adverteren in online video is effectief

Zojuist is de presentatie van Microsoft, RTL, Universal Media en Metrix Lab afgerond Hier werden cijfers van het eerste grote Nederlandse onderzoek met betrekking tot adverteren in combinatie met online video bekend gema...

Events20.03.2008

SpinAwards: Adverteren in online video is effectief

Verder lezen over YouTube

YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen

Wat als je een vette remix wil maken voor in je YouTube Shorts? Dat kan straks met AI. Al moet je er wel wat voor doen.

Video13.11.2024

YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen

Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts

Misschien is het je weleens opgevallen? Tips, trucs en tutorials over hoe je jouw computer beter kunt beschermen tegen de gevaren van het internet. Met name Youtube grossiert in video's van computer-influencers die jou wel even fijntjes uit de doeken doen hoe je jouw computer beter kunt beschermen tegen malware of hackers.

Online06.11.2024

Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

Weet je het Lite-abonnement van YouTube nog? Hiermee kon je tot vorig jaar voor maar 6,99 euro YouTube kijken zonder reclames.

Video18.10.2024

YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

YouTube is veel bezig met Shorts: recent heeft het bijvoorbeeld een picture-in-picture-modus toegevoegd en nu wordt het dus mogelijk om niet meer shorts van maar 60 seconden te maken: maar juist van drie minuten.

Video04.10.2024

Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts

Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder

YouTube Premium wordt zowel voor solo-gebruikers als Family-afnemers duurder. Het geldt bovendien niet alleen voor YouTube Premium.

Video20.09.2024

Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder

YouTube wordt met Communities nu echt een social medium

YouTube wil meer de social media-kant op. Het introduceert Communities, een soort Facebook-groepen voor kanalen.

Social Media19.09.2024

YouTube wordt met Communities nu echt een social medium

Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan

Al een nummer van fake-Drake gehoord? Reden voor het platform om nieuwe tools te introduceren om deepfakes te herkennen en tegen te werken.

Artificial Intelligence06.09.2024

Wat YouTube doet om AI-na-apers tegen te gaan