De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
YouTube kondigt deze week een test aan die een aantal Nederlandse content partners in staat stelt om pre-roll advertenties (reclame voorafgaand aan een video) te testen door ze voor hun professionele content af te laten spelen. De content partners zullen in de advertentieomzet delen. De aanbevolen lengte van deze pre-roll-advertenties bedraagt 15 seconden. De maximale lengte bedraagt 30 seconden. Alleen de testgroep van content partners zal in staat zijn om pre-roll-advertenties voor hun eigen videocontent weer te laten geven.
Content partners die reeds hun medewerking aan de test hebben toegezegd, zijn onder andere: Sanoma Men’s Magazine, Autoblog.nl, Armada Music en PSV Eindhoven
In Nederland heeft de Nederlandse Energie Maatschappij als eerste adverteerder toegezegd om aan de test deel te nemen. De komende weken zullen pre-roll-advertenties van hen te zien zijn bij content van de content partners.
Mascha Driessen, Head of YouTube & Display Google Nederland: “Bij YouTube proberen we altijd de juiste balans te vinden tussen de wensen en behoeften van gebruikers die op zoek zijn naar gratis, onderhoudende en professionele online content, eigenaren van hoogwaardige content die naar manieren zoeken om hun materiaal te gelde te maken en adverteerders die op zoek zijn naar eersteklas content om hun videoadvertenties aan te koppelen. Naar onze mening zal deze test ons in staat stellen om deze wensen en belangen goed met elkaar in evenwicht te brengen”.
“Door content partners meer mogelijkheden te bieden om hun content te gelde te maken, hopen wij hen aan te moedigen om meer content op YouTube te publiceren. Op deze manier zullen de gebruikers van YouTube toegang krijgen tot meer gratis, onderhoudende en professionele content, en wordt adverteerders de mogelijkheid geboden om hun videoadvertenties aan professionele content te koppelen”.
Pieter Schoen, Algemeen directeur Nederlandse Energie Maatschappij: ‘‘De Nederlandse Energie Maatschappij vindt deze innovatieve wijze van adverteren, naast de reguliere online campagne, een interessante manier om haar doelgroep te bereiken. Een persoonlijke en opvallende manier om nieuwe markten te betreden, daar willen wij als Nederlandse Energie Maatschappij graag mee geassocieerd worden‘ ‘
Maykel Piron, co-owner and Managing Director Armada Music: ‘’De groeiende populariteit van Video On Demand bij het publiek onderschrijft de behoefte aan goede videocontent. Armada en YouTube zullen blijven werken aan projecten die deze trend weerspiegelen, wat ook terugkomt in de samenwerking. Hoogwaardige kennis gecombineerd met onze kwalitatieve content, maakt dat je een effectieve en impactvolle campagne kunt realiseren. Armada zal meer exclusieve videocontent voor YouTube blijven creëren, om hiermee wereldwijd een vooraanstaand YouTube dansmuziek kanaal te blijven.’’
Wouter Karssen, eigenaar Autoblog.nl “‘Online video wint steeds meer aan populariteit bij onze doelgroep. Zeker voor auto’s zegt beeld zoveel meer dan woorden en dus is het zeer interessant om professionele content via videosites te delen. YouTube is natuurlijk een geweldig platform om consumenten via diverse devices te bereiken en we zijn daarom erg blij dat we met YouTube gaan samenwerken om pre-roll-advertenties te gaan testen.“
Verder lezen over Google
Artificial Intelligence30.10.2024
Een kwart van het programmeerwerk bij Google wordt gedaan door AI
Online17.10.2024
Google Flights laat je straks goedkopere vluchten vinden
Artificial Intelligence09.10.2024
AI wint nu ook nog de Nobelprijs: twee zelfs
Mobile08.10.2024
Epic krijgt gelijk: Google houdt Android te dicht
Mobile07.10.2024
Google komt met hulp voor als je telefoon wordt gestolen
Artificial Intelligence03.10.2024
Knoop straks in het Nederlands een gesprek aan met Gemini Live
Mobile01.10.2024
Epic klaagt Google en Samsung aan om alternatieve appwinkels
Search25.09.2024
Google introduceert een speelse doodle met popcorn
Verder lezen over Preroll
Marketing10.03.2015
Dikke pret met deze Pre-Roll ad!
Geico speelt op een leuke manier in op Pre-Roll adsTechnology18.02.2011
YouTube introduceert skippable Pre-Roll Ads, de kijker beslist!
Media17.05.2009
Van mediatitels naar mediamerken
Video20.04.2009
Videogebruik kranten stijgt spectaculair
Gaming01.04.2008
Interview met Marc van der Chijs van Spill Group
Events20.03.2008
SpinAwards: Adverteren in online video is effectief
Verder lezen over YouTube
Video13.11.2024
YouTube wordt een deejay en gaat muziek aan elkaar mixen
Online06.11.2024
Veel computer-influencers zijn weinig meer dan pseudo-experts
Video18.10.2024
YouTube test weer Lite-abonnement, maar juich niet te vroeg
Artificial Intelligence15.10.2024
YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI
Video04.10.2024
Alle nieuwe YouTube-video’s korter dan 3 minuten heten Shorts
Video20.09.2024
Eén van de meest gepushte streamingabonnementen wordt duurder
Social Media19.09.2024
YouTube wordt met Communities nu echt een social medium
Artificial Intelligence06.09.2024