Cannes Lions geldt als hét evenement binnen de advertisingindustrie, maar is het wel verantwoord om in tijden van crisis naar Cannes te gaan?
Als we de berichten moeten geloven wordt het rustig dit jaar in Cannes. De crisis is voor velen een reden om dit jaar niet af te reizen naar de Côte d’Azur. Enerzijds vanwege bezuinigingen en geldgebrek. Anderzijds vanwege het idee dat een verblijf in Cannes in deze tijden ongepast zou zijn. Cannes is dit jaar dus not done. En dat is jammer. Want wat veel mensen vergeten, is dat het in Cannes niet draait om de dure hotels en de dikke lunches, maar om creativiteit. Inspiratie op doen. Internationaal zaken doen.
Discussies over het vak. Om vervolgens vol passie en hernieuwde energie huiswaarts keren. Daarom heeft de creatieve industrie dit jaar besloten om samen met de overheid de handen ineen te slaan en het belang van Cannes wel te erkennen. En te stimuleren.
Creative Amsterdam, Amsterdam Partners, Syntens, Kamer van Koophandel en BNO bieden de creatieve industrie een reden om toch te gaan. Mét crisis-korting. Met de Clipper Stad Amsterdam (foto). Een 60 meter lang authentiek zeilschip dat van 24 t/m 27 Juni de ontmoetingsplek zal vormen voor de gehele creatieve industrie in Cannes. Een ontmoetingsplek waar creativiteit, innovatie en internationaal zaken doen hoog in het vaandel zullen staan. Met inspiratiesessies zoals:
‘Advertising versus Culture‘, gehost door IAA.
‘Advertising versus Gaming‘ gehost door Mediamonks.
‘Advertising versus Design‘ gehost door BNO.
Met de campagne ‘Heus niet naar Cannes‘ wordt er in de aanloop naar én tijdens Cannes voor gezorgd dat iedereen zonder schuldgevoel inspiratie op kan doen in het zonnige zuiden. Zo kan er via www.heusnietnaarcannes.nl alvast een alibi gecreëerd worden. Zodat je gewoon naar Cannes kan, zonder dat iemand hier achter komt.