Advertising28.04.2009

U moet de hologrammen van Hak hebben…


u-moet-de-hologrammen-van-hak-hebben.jpg
u-moet-de-hologrammen-van-hak-hebben.jpg

Meestal probeer ik me niet te laten vangen door reclames. Maar om sommige kun je gewoon niet heen, letterlijk.

En dan bedoel ik vooral de 3D-reclames die tegenwoordig in toenemende mate opduiken in de JCDecaux-vitrines en –abri’s. Zoals begin april de Milka-reclame op het Leidseplein. De hele tramhalte was omgebouwd tot een stukje Alp, zie ook deze dcb’s post.

En wat te denken van de ‘Future Hand’ van Rexona? Een mega-robothand hield een grote spuitbus deodorant vast en was bovendien verlicht met LED. Heel futuristisch.

 

Ook in de supermarkt gaan we binnenkort geconfronteerd worden met de 3D-reclame. Maar dan wel digitale 3D. Vanaf 12 mei zullen in de Albert Heijn, Jumbo, Super de Boer en Plus levensgrote 3D-hologrammen van Hak te zien zijn. Martine Bijl (“U moet de groente van Hak hebben”) nodigt mensen daarin ‘persoonlijk’ uit om een fruitdrankje te komen proeven.

Hoewel het hologram in de Nederlandse reclamewereld een relatief nieuwe verschijning is, wordt het in de zakenwereld al een tijdje gebruikt. Zoals door zakenman Aymen Boughanmi uit Montréal, die op afstand een seminar gaf via de 3D-hologram-techniek, gefaciliteerd door kantoorpandenverhuurder Regus. Boughanmi had zijn vliegtuig gemist en zag het hologram als een mooie oplossing om toch ‘aanwezig’ te kunnen zijn.

Ik ben benieuwd hoe het verder zal gaan met de digi-creaties. Misschien rollen er binnenkort wel snoepjes uit de abri’s, of tikt een robothand je op de schouder als je staat te wachten op de bus…

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over 3D

Mysteryland sluit af met een spectaculaire show: 600 drones verlichten de hemel

Dit weekend heeft Mysteryland wederom zijn positie als voorloper in de festivalwereld bevestigd met een adembenemende en ongekende eindshow die bezoekers sprakeloos achterliet. Deze unieke show, ontwikkeld in samenwerking met BUD en TWOFIFTYK DRNS, integreerde 600 drones, vuurwerk, 3D-video, licht, muziek en zang samen in een perfecte choreografie die de grenzen tussen realiteit en virtualiteit liet vervagen.

Entertainment03.09.2024

Mysteryland sluit af met een spectaculaire show: 600 drones verlichten de hemel

Eindshow met drones, vuurwerk, 3D-video, licht, muziek en zang
​Immersive Tech: De toekomst van marketing is dichterbij dan je denkt

De lancering van de Apple Vision Pro, met de bijbehorende hype die we van Apple gewend zijn, heeft de discussie over immersive tech weer aangewakkerd. Is dit de toekomst van marketing, of is het nog te vroeg? De mythe v...

Technology08.02.2024

​Immersive Tech: De toekomst van marketing is dichterbij dan je denkt

​Predator Helios 3D: Deze laptop kan 3D weergeven zonder bril

Het blijft iets waar opo doorontwikkeld wordt: 3D. Je wil het wel zien, maar met zo’n bril op dan weer liever niet. Tegelijkertijd lijkt het soms alsof de ogen er wel erg snel aan wennen: in de bios heb je na een tijdj...

Gaming31.08.2023

​Predator Helios 3D: Deze laptop kan 3D weergeven zonder bril

Eerste 3D geprinte raket gaat binnenkort de ruimte in

Je kunt tegenwoordig bijna letterlijk alles met een 3D-printer maken. Echt, je kunt het zo gek niet bedenken of het is wel al eens geprint. Huizen bijvoorbeeld, maar een raket? Ja, ook dat is gedaan. Sterker nog, de eers...

Technology24.02.2023

Eerste 3D geprinte raket gaat binnenkort de ruimte in

Meta koopt Belgisch bedrijf dat 3D-geprinte brilglazen maakt

Voor de eigenaren van Luxexcel in Turnhout en Eindhoven heeft 2022 een fraaie afsluiting gekregen. Ze zijn namelijk overgenomen door Meta. De Belgische krant De Tijd meldde het nieuws van de overname als eerste en inmidd...

Technology30.12.2022

Meta koopt Belgisch bedrijf dat 3D-geprinte brilglazen maakt

Luxexcel kan glazen op sterkte printen voor slimme brillen
Jaws is terug van nooit weggeweest

Ik was 10 jaar toen Jaws in de bioscoop verscheen en ja, ik ben er – weliswaar met volwassen supervisie – naar toe geweest. Een bijzonder angstaanjagende ervaring en het was maar goed dat het na de zomervakantie in Z...

Entertainment06.09.2022

Jaws is terug van nooit weggeweest

3D simulatie game helpt zorgpersoneel te oefenen met vaccineren

Met de 'engelse variant' van het coronavirus in opkomst en een verlengde lockdown begint 2021 al weer veel weg te hebben van 2020. De lockdown kwam er om het aantal besmettingen terug te dringen, maar die vinden nu voora...

Nieuws14.01.2021

3D simulatie game helpt zorgpersoneel te oefenen met vaccineren

Startup gebruikt AI voor het printen van je leukste foto in 3D

Heb jij weleens een foto in 3D laten printen? De diepte geeft iedere afbeelding een heel bijzonder effect. Startup Floop Photography print foto’s in 3D en heeft hiervoor een speciaal algoritme ontwikkeld. Door gebruik...

Startups30.07.2020

Startup gebruikt AI voor het printen van je leukste foto in 3D

Verder lezen over Reclame

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Reclame maken voor roken is uit den boze, want iedereen weet toch hoe slecht het is? Gemeente Den Haag wil nu ook reclame voor vliegvakanties weren.

Advertising06.11.2024

Mag er straks nog wel reclame worden gemaakt voor vliegen?

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

De Ster Gouden Loeki van 2024 wordt alweer de dertigste editie van deze publieksprijs voor reclame. In 1995 werd de prijs voor het eerst uitgereikt aan KLM voor hun commercial 'Zwanen', en in de jaren daarna zijn nog vele iconische reclames beloond met de felbegeerde publieksprijs. Begin volgend jaar wordt bekend wie er tijdens deze jubileumeditie met de winst vandoor gaat.

Advertising22.07.2024

Ster Gouden Loeki voor goede doelen: de eerste genomineerden

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Vandaag, maandag 13 mei 2024, introduceert de Nederlandse tv-streamingdienst NLZIET een nieuw en goedkoper Basis-abonnement. Dit nieuwe abonnement kost €7,95 per maand en bevat reclame in de VOD-content van de RTL- en Talpa-zenders.

Entertainment13.05.2024

Ook NLZIET komt met een goedkoper abonnement met reclame

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

Apple biedt zijn excuses aan, zegt dat het de plank heeft misgeslagen, maar het laat zijn controversiële reclame wel staan. 

Gadgets10.05.2024

Apple: ‘Sorry voor onze smakeloze reclamespot voor de iPad’

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

YouTube bestaat uit zoveel reclame, dat het soms niet meer leuk is om iets te kijken. Daar komt nu meer reclame bij: in de door jou gekozen pauze.

Advertising26.04.2024

YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Televisiereclames die door de jaren heen steeds opnieuw voorbij komen, lijken in staat ons collectief te hersenspoelen. Een fascinerend voorbeeld hiervan zijn de al sinds decennia voorbij komende televisiereclames van ee...

Nieuws05.02.2024

​Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu

Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Persoonlijk heb ik een hekel aan reclame, zowel op tv als online. En dan bedoel ik reclame die je steeds vaker, en langer, ‘verplicht’ bent om te kijken voordat je een programma of video start, of verder kunt kijken....

Entertainment07.09.2023

YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen

Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingen
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Grote internationale adverteerders experimenteren met generatieve AI-tools zoals ChatGPT om de kosten van de productie van reclame te drukken. Marketeers denken dat generatieve AI niet alleen de productie goedkoper kan m...

Marketing23.08.2023

Generatieve AI breekt door in de reclamewereld

Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeers