Advertising07.02.2009

Performance based online advertising stijgt


performance-based-online-advertising-sti.jpg
performance-based-online-advertising-sti.jpg

Volgens het IAB blijven online advertising bestedingen vrijwel gelijk in het vierde kwartaal 2008 ten opzichte van 2007, maar de vijf grootste aanbieders van performance based online advertising zien hun omzet juist flink groeien.

De bedrijven die vandaag hun gezamenlijke groei bekendmaken zijn Daisycon, Online Marketing Group (OMG), Testnet, M4N en Scoot Media. Zij rapporteren flinke groeicijfers in het laatste kwartaal 2008 ten opzichte van 2007. De groei varieert per bedrijf van 40% tot bijna 100% en bedraagt gemiddeld 65%. Eerder heeft het IAB een lichte daling in de online advertising bestedingen van 0,6% gerapporteerd over het vierde kwartaal van 2008.

In deze cijfers zijn de omzetgegevens van een aantal van bovenstaande bedrijven ook opgenomen, wat zou betekenen dat de bestedingen op online bereik (CPM) zijn gedaald. Op basis van schattingen maakt performance based de helft uit van alle online bestedingen exclusief search engine marketing.

Performance based online advertising is grofweg in te delen in affiliate marketing, waarbij vooral op verkoop of transacties wordt afgerekend en leadwerving (Direct Response Marketing) waarbij vooral leads en prospects wordt afgerekend op “no cure no pay” basis. De genoemde stijging is het grootste bij affiliate marketing.

Omdat de cijfers die nu bekend gemaakt zijn door IAB geen volledig beeld geven maken bovenstaande bedrijven deze aanvulling bekend. De Nederlandse bedrijven Daisycon, OMG/Netdirect, Testnet, M4N en Scoot Media vertegenwoordigen zo’n 80% van de performance based online advertising markt. Het overige deel van de markt wordt met name door buitenlandse aanbieders ingevuld.

...

Verder lezen over Online Advertising

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Als AI je stem kan nadoen voor het inspreken van een advertentie dan is dat natuurlijk heel handig: scheelt je werk. Maar dan moet je wel weten dat het gebeurt.

Artificial Intelligence15.10.2024

YouTubers boos omdat hun stemmen worden gestolen door AI

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Advertenties opstellen met AI, over campagnes brainstormen met AI, maar nu kunnen we ook van kop tot staart marketingcampagnes plannen.

Advertising08.10.2024

Iedereen duikt op de AI-advertenties: dit is waarom

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Volgens Google geven AI-gestuurde Google Ads campagnes betere resultaten voor kleine en grote bedrijven. Maar die bedrijven hebben wel wat te zeggen over de werking van die AI-advertenties en willen graag meer controle.

Marketing18.09.2024

Marketeer, je krijgt meer controle over Google Ads-campagnes

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

In Nederland hebben we nog geen advertentie-abonnement, maar in sommige andere landen wel. Het Verenigd Koninkrijk en Canada zijn landen waar mensen kunnen Netflixen zonder dat ze zich blauw betalen, omdat ze dan wat reclame krijgen voorgeschoteld. Een handig abonnement als je minder kwijt wil zijn aan de streamingdienst, maar het komt ook met een groot nadeel: Basic gaat verdwijnen.

Entertainment29.08.2024

Netflix Basic verdwijnt in verschillende landen

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Tel Sell mag dan worden weggezet als iets dat maar tacky is, het is wel enorm effectief. Sommige Tel Sell-trucjes ken je waarschijnlijk wel, zoals zorgen dat handen het product aanraken en dat iets heel snel voor elkaar is. Het is allemaal moeiteloos, het voelt goed, het ziet er lekker uit: is het het verkopen van rommel of het naar een hoger niveau tillen van verleiding? Die Tel Sell-manier kun je ook heel goed toepassen op jouw klanten.

DC Business07.08.2024

Waarom de Tel Sell-manier stiekem toch wel werkt

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

Adform kondigt een exclusieve samenwerking aan met Cognitiv, wereldwijd een van dé leveranciers van deep learning AI voor marketeers. Samen zullen zij Cognitivs GPT AI-gebaseerde contextuele targeting beschikbaar stellen in de belangrijkste Europese talen. Dankzij de samenwerking kunnen adverteerders in Europa nu voor het eerst gebruikmaken van GPT AI-gebaseerde contextual targeting.

Advertising02.07.2024

Adform komt met op AI-gebaseerde contextual targeting

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

Laten we het even hebben over ons zoekgedrag in Google en de effecten daarvan als we de zoekmachine minder gaan gebruiken. In een tijdperk van AI lijkt dat misschien vanzelfsprekend al is daar nog niet echt bruikbare data over beschikbaar.

Advertising25.06.2024

AI heeft een gigantische impact op de werking van Google Ads

YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker

Eerder kon je drie video’s kijken en stopte YouTube er daarna mee, maar nu skipt de video die je aantikt meteen naar het einde en kun je helemaal niet kijken.

Video29.05.2024

YouTube-video skipt naar het einde? Dan gebruik je een adblocker